۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
برنامه جذب سرمایه ۲۰ میلیارد یورویی در مناطق آزاد

برنامه جذب سرمایه ۲۰ میلیارد یورویی در مناطق آزاد

قائم‌مقام دبیر شورای عالی مناطق آزاد از برنامه‌ریزی برای فراهم کردن تسهیلات و شرایط ویژه برای حضور حداکثری سرمایه گذاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش بازار، مسعود حسین‌پور گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ زمینه مناسب را برای حدود ۲۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایجاد می‌کنیم.

قائم مقام ستاد جهش سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: مناطق آزاد برای این ایجاد شدند که محدوده و سرزمینی را از جهات مختلف آماده کنند تا سرمایه‌گذاران در آنجا حضور پیدا کنند و سرمایه خود را روی یک یا چند موضوع متمرکز کنند تا در نتیجه در آن منطقه تولید به صورت حداکثری رونق و توسعه پیدا کند. ضمن اینکه تولید کننده می تواند از تخفیفات گمرکی و مالیاتی بمدت ۲۰ سال بهره مند شود.

حسین‌پور افزود: در حال حاضر باید به این سوال پاسخ داد که از توافقات بین ایران و کشورهای دیگر چه می‌خواهیم که پاسخ مشخص است و باید حاصل این مذاکرات و توافقات ورود سرمایه به مناطق آزاد باشد. از سوی دیگر باید به این نکته توجه کرد که مناسباتی باید بین دو یا چند کشور صورت بگیرد تا حاصل آن درآمدزایی و ورود پول و ارز باشد و بستر این مناسبات در مناطق آزاد وجود دارد.

کد خبر: ۲۲۴٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha