۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
درآمد مالیاتی ۸۸ همتی در ۲ ماه نخست سال جاری
رئیس کل سازمان امور مالیاتی عنوان کرد

درآمد مالیاتی ۸۸ همتی در ۲ ماه نخست سال جاری

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در ۲ ماه نخست امسال بیش از ۸۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش بازار، سیدمحمدهادی سبحانیان با تاکید بر سیاست نظام مالیاتی مبتنی بر رعایت حقوق عامه و عدم فشار بر مودیان منضبط، اظهار داشت: تا پایان اردیبهشت ماه سال‏ جاری از مجموع بالغ بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وصولی، بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات‏‏‌های مستقیم و بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالاها و خدمات که مهم ترین قلم آن ارزش افزوده است وصول گردیده که به ترتیب ۵۳ درصد و ۴۷ درصد از کل وصولی درآمدهای مالیاتی دو ماهه را تشکیل می‌دهند.

رییس کل سازمان مالیاتی افزود: در اردیبهشت ماه سال‏ جاری نزدیک به ۴۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (حدود ۳۲ هزار میلیارد)، رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد و این موضوع بیانگر عزم و اراده این سازمان در جهت تامین درآمدهای پایدار برای خدمت رسانی بیشتر به مردم است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده در اردیبهشت ماه، بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات‏‏های مستقیم و نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالاها و خدمات که مهمترین قلم آن ارزش افزوده است وصول شده که به ترتیب ۶۰ درصد و ۴۰ درصد از کل وصولی درآمدهای مالیاتی این ماه را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است، درآمدهای مالیاتی علاوه بر آنکه از مهم ترین منابع مخارج دولت است، یکی از ابزارهای سیاستی مؤثر در برقراری ثبات اقتصادی، تخصیص مجدد منابع اقتصادی و تعدیل نابرابری درآمدی در کشور است. افزون بر این، مطابق برنامه ریزی‌های نظام مالیاتی در دولت مردمی سیزدهم، مالیات بر ارزش افزوده، نقش مؤثری در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ایفا می‌کند.

کد خبر: ۲۲۴٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha