۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از افتتاح پروژه‌های گازرسانی به ۵۰ روستا و ۳۱ واحد صنعتی و نیز آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر قطور با ۱۲۵۰ خانوار و گازرسانی به ۱۲۰ روستا و ۵۶ واحد صنعتی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در نشستی که صبح امروز (چهارشنبه، ۱۷ خرداد) در جریان سفر به استان آذربایجان غربی، به منظور دیدار و گفت‌گو با مدیران گاز استان آذربایجان غربی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: با اجرای این طرح‌ها، ۹۸.۹۸ درصد جمعیت شهری و ۸۶ درصد روستاهای استان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به ایام رحلت بنیان‌گذار انقلاب، امام‌خمینی (ره) و همچنین قیام ۱۵ خرداد، بر نقش بی‌بدیل مردم ولایت‌مدار استان آذربایجان غربی در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها تأکید و بیان کرد: امیدواریم که این استان هم، هرچه زودتر در شمار استان‌های سبز قرار گیرد.

نصب کنتورهای هوشمند گاز در مرحله پایانی مطالعات فنی - مهندسی
معاون وزیر نفت در امور گاز از نصب کنتورهای هوشمند به‌عنوان یکی از راهبردهای مهم شرکت ملی گاز ایران برای مدیریت مصرف نام برد و افزود: نصب کنتورهای هوشمند که می‌تواند در بحث گازرسانی و نحوه مصرف آن کمک مؤثری باشد، هم‌اکنون در مرحله پایانی مطالعه فنی - مهندسی و ورود به مناقصه قرار گرفته است.

چگنی تاکید کرد: برای اجرایی شدن این این ابرپروژه، ابتدا ۵ یا ۶ منطقه به صورت پایلوت در دست بررسی قرار گرفته و پس از آن، سراسر کشور از کنتورهای هوشمند بهره‌مند خواهند شد تا ثمرات آن هم به صورت آورده مالی برای مشترکان در بورس انرژی و هم مدیریت مصرف در کشور نمودی عینی و مثبت داشته باشد.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون، در کشور ناترازی گاز داریم، تصریح کرد: با پیشی‌گرفتن مصرف از تولید، اکنون حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب ناترازی گاز داریم که در صورت عدم مدیریت مصرف، قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌حل‌ها برای این مسئله، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف است که برای عبوری آرام از فصول سرد سال، لازم است این مهم در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۲۲۴٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha