۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
 پیشنهاد دولت بر دورکاری کارمندان بعد از ساعت ۱۳ پابرجا است
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور:

پیشنهاد دولت بر دورکاری کارمندان بعد از ساعت ۱۳ پابرجا است

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به تغییر ساعات کاری کارمندان گفت: ۴۴ ساعت کار تکلیف قانونی است و پیشنهاد ما این بود که بعد از ساعت یک بعدازظهر، به صورت دورکاری باشند.

به گزارش بازار، میثم لطیفی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات در جمع خبرنگاران اضافه کرد: این دورکاری توسط هیات تطبیق مجلس رد شد اما همچنان پیشنهاد ما پابرجا است، چرا که این از اختیارات دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تصریح کرد: در دستگاه‌هایی که امکان دورکاری وجود دارد، اکیدا توصیه می شود که به مساله انرژی توجه کرده و ادارات را در صورت امکان تعطیل کنند تا دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ به بعد خاموش شوند تا درباره موضوع انرژی تدبیر کنیم.

لطیفی همچنین درباره تعطیلی روزهای جمعه و شنبه با توجه به تصویب کلیات آن در مجلس، اضافه کرد: مدت ها پیش لایحه‌ای را به مجلس ارائه کرده بودیم که اخیرا در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است.

وی ادامه داد: طبق این لایحه ساعت کارکنان از ۴۴ ساعت به ۴۲.۵ ساعت کاهش پیدا می‌کند و برای شهرستان هایی غیر از تهران که روزهای پنجشنبه تعطیل نبود، ایام کاری پنج روز هفته باشد و روز آخر هفته در دستگاه‌هایی که امکان دارند، تعطیل باشد.

لطیفی با اشاره به اینکه برای این موضوع منع قانونی داریم، یادآورشد: اکنون بحث بر این است که این تعطیلی روز پنجشنبه باشد یا شنبه که در حال کار مطالعاتی هستیم و این جزو اختیارات هیات وزیران است و قانون هم این اجازه را داده است.

وی افزود: در زمان حاضر جمع بندی برای تعطیلی پنجشنبه ها است و برای دستگاه‌هایی که ارتباطات بین‌المللی دارند، روز شنبه تعطیل خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۴٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha