۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار به حوزه شیلات هرمزگان تخصیص یافت
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت:

۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار به حوزه شیلات هرمزگان تخصیص یافت

بندرعباس- مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ۲۹۳ میلیارد تومان اعتبار استانی سال گذشته در حوزه شیلات استان مصوب شد که تاکنون ۲۴۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان،مسعود بارانی گفت: سال گذشته با ۳۸ میلیارد تومان پولی که از سوی استانداری اختصاص یافت، اسکله چیرویه بندرلنگه راه‌اندازی شد که تنها مقداری از محوطه‌سازی و پشتیبانی آن باقی مانده است.

وی بیان کرد: ۵۹ میلیارد تومان نیز برای بندر صیادی رمچاه قشم اعتبار گذاشته شد که دو بازوی آن در حال احداث است و ۱۲۰ میلیارد تومان برای لایروبی نیاز داریم.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه سه مرکز جاسک، قشم و بندرلنگه با اعتبار مصوب ۳۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رییس جمهور بوده است، اظهار کرد: زمین این مراکز دریافت شده وتاکنون ۲۴ میلیارد تومان نیز اختصاص یافته است، برای یک مرکز مشاور انتخاب شده و دو مرکز دیگر نیز در حال گرفتن مشاور است.

بارانی یادآورشد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای یک هزار و ۵۰۰ زیستگاه مصنوعی اختصاص یافت که ۵۰۰ زیستگاه هم اکنون مستقر شده و یکهزار زیستگاه نیز ساخته و آماده رهاسازی است.

اختصاص ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به آبزی‌پروری

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه در سال گذشته دو هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه شیلات استان اتفاق افتاد، بیان کرد: ۸۰ درصد این سرمایه‌گذاری در بخش آبزی‌پروری بوده است.

بارانی ادامه داد: این سرمایه گذاری در زیر بخش شیلات و در زمینه پرورش میگو، تکثیر میگو، پرورش ماهیان دریایی در قفس و پرورش سایر آبزیان آب شور و شیرین بوده است.

وی همچنین با اشاره به ارائه کیف سرمایه‌گذاری با ارائه دو طرح به استانداری هرمزگان گفت: ظرفیت پرورش ماهی در قفس ۱۱۰ هزار تن در ۱۰۶ قفس بوده و یک مزرعه خاویاری با ظرفیت ۵۰ تن آماده افتتاح داریم.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه استان هرمزگان به عنوان استان پیشرو در نوآوری و توسعه فعالیت‌های نوین آبزی پروری می‌باشد، افزود: این استان گام‌های خوبی در تکثیر و پرورش آبزیان و فعالیت‌های شیلاتی برداشته است .

کد خبر: ۲۲۴٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha