۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
انجام عملیات انتقال حجاج از ۱۰ فرودگاه و با ۱۴۱ سورتی پرواز تا امروز
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد

انجام عملیات انتقال حجاج از ۱۰ فرودگاه و با ۱۴۱ سورتی پرواز تا امروز

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: عملیات انتقال حجاج تا امروز که ۱۷ خرداد است از تهران، ساری، یزد، رشت، زنجان، شیراز، اصفهان، بیرجند، بوشهر و ارومیه صورت گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسام قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) گفت: عملیات حج ۱۴۰۲ از تاریخ ۳ خرداد ماه سال جاری کار خود را آغاز کرد و غیر از دو پرواز که عوامل حج را در تاریخ ۲/۳۱ و ۲/۲ جابه‌جا کرد، از روز سوم خرداد با ۹ پرواز از مبدا تهران، ساری و یزد شروع شد.

قربانعلی افزود: عملیات انتقال حجاج تا امروز که ۱۷ خرداد است از تهران، ساری، یزد، رشت، زنجان، شیراز، اصفهان، بیرجند و ارومیه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پروازهای مدینه بعد به مقصد فرودگاه جده از مشهد مقدس و اصفهان ۱۶ خرداد آغاز شده است و ما از دو مبدأ فرودگاه بیرجند و فرودگاه ارومیه پروازهای مدینه دوم به سمت فرودگاه جده را در چندروز گذشته طی کردیم، همچنین اعزام حجاج از فرودگاه بوشهر از امروز ۱۷ خرداد شروع می‌شود.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تا ساعت ۲۴ دیشب کل پروازهای انجام شده ۱۴۱ سورتی پرواز بوده که ۳۳ هزار و ۴۵ نفر از حجاج بیت الله به سرزمین وحی انتقال پیدا کرده اند.

به گفته قربانعلی ۴۱ پرواز در رأس زمان اعلام شده و ۲۴ پرواز دارای تعجیل بوده است. بقیه پرواز ها نیز بجز یک پرواز با تأخیر حداقلی مواجه بوده است که آن هم با توجه به فشردگی و انجام ۲۴ ساعته این عملیات، با تأخیر های طبیعی و غیر آزار دهنده همراه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تا دیشب تعداد ۱۲ هزار و ۳۸ نفر از فرودگاه امام خمینی(ره)، ۳ هزار و ۱۷۵ نفر از فرودگاه یزد، ۴هزار و ۴۲۴ از فرودگاه ساری، ۴ هزار و ۶۴۰ نفر از فرودگاه اصفهان، ۴۶۹ نفر از فرودگاه رشت، یک‌هزار ۳۵۹ نفر از فرودگاه زنجان، ۲ هزار و ۶۵ نفر از فرودگاه ارومیه، ۲ هزار و ۳۳۵ نفر از فرودگاه مشهد، یک‌هزار و ۳۷۵ نفر شیراز و هزار و ۱۶۵ نفر از فرودگاه بیرجند توسط هواپیمای جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه‌های مدینه و جده اعزام شده اند.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha