۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
کشاورزی محور اصلی توسعه کردستان/۳۶ هزار فقره تسهیلات در استان پرداخت شد
مدیر بانک کشاورزی کردستان:

کشاورزی محور اصلی توسعه کردستان/۳۶ هزار فقره تسهیلات در استان پرداخت شد

سنندج - حیدری؛ مدیر بانک کشاورزی کردستان، با اشاره به ظرفیت های استان در بخش های مختلف، کشاورزی را محور اصلی توسعه در کردستان عنوان کرد و گفت: حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه های استان کردستان، اظهار کرد: کردستان در بخش های مختلف دارای ظرفیت و استعداد است ولی این توانمندی در بخش کشاورزی ویژه است و به همین دلیل حمایت از این بخش در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی محور اصلی توسعه در استان کردستان به شمار می رود، گفت: بانک کشاورزی کردستان در راستای توسعه پایدار این استان، حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را یکی از اولویت های خود قرار داده است.

مدیر بانک کشاورزی کردستان افزود: در کنار ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی در استان کردستان، این بخش با چالش ها و مشکلاتی نیز مواجه است که در این زمینه می‌ توان به عدم رعایت الگوی کشت، بهره وری پایین و کمبود سرانه زمین کشاورزی اشاره نمود.

وی با بیان اینکه تلاش بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات برنامه ریزی برای رفع این مشکلات است، یادآور شد: بانک کشاورزی در کنار سازمان جهاد کشاورزی و سایر سازمان های متولی امر تلاش می کند ضمن پرداخت تسهیلات مناسب زمینه برای رفع این مشکلات را فراهم کند.

حیدری به وضعیت پرداخت تسهیلات در سال گذشته در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۶ هزار فقره تسهیلات با مجموع ۴۴ هزار میلیارد ریال از سوی بانک کشاورزی کردستان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک کشاورزی کردستان مربوط به تامین سرمایه در گردش طرح های استان بوده است، بیان کرد: ۸۶ درصد از کل تسهیلات پرداخت شده مربوط به بخش کشاورزی، ۱۰ درصد خارج از بخش و چهار درصد نیز مربوط به قرض الحسنه، فرزندآوری و ازدواج بوده است.

مدیر بانک کشاورزی کردستان اظهار کرد: همچنین از مجموع تسهیلات پرداخت شده ۲۷ درصد مربوط به بخش زراعت، یک درصد باغات، ۲۷ درصد دام و طیور و ۲۸ درصد هم در بخش صنایع وابسته بوده است.

وی میانگین تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۱ را ۱۲۳ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: رسیدن به این رقم در حالی است که میانگین پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۰ رقمی حدود ۷۹ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به تلاش بانک کشاورزی کردستان در راستای تسهیل در پرداخت تسهیلات، یادآور شد: حمایت از بخش کشاورزی با تسهیل در شرایط پرداخت از جمله در بخش ضمانت از فعالیت های موثر در بانک این استان بوده است.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha