۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
تهیه طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش برای ۷ روستای زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان خبر داد؛

تهیه طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش برای ۷ روستای زنجان

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش برای ۷ روستا در این استان تهیه شد.

به گزارش بازار و به نقل از بنیاد مسکن زنجان، رضا خواجه‌ای، از اجرای فاز اول طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو شهرستان ماهنشان خبر داد و گفت: تا کنون مبلغ ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی توسط بنیاد مسکن برای اجرای این طرح هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان افزود: فاز اول روستای بافت با ارزش قوزلو در حال اجرا است و در سال جاری نیز مبلغ ۸ میلیارد ریال تخصیص اعتبار شده و اجرا خواهد شد.

خواجه‌ای به برخی مشکلات موجود در این روستا اشاره کرد و گفت: متأسفانه عدم ساماندهی فاضلاب روستا مشکلاتی را در اجرای طرح مذکور به وجود آورده که امیدواریم توسط اداره آب و فاضلاب روستایی تأمین اعتبار و اجرا گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی توسعه کالبدی روستاهای کشور با هدف حفاظت و احیای بافت کالبدی با ایده و راهکارهای نوین و صیانت از اصالت فرهنگی، تاریخی و کالبدی-فضایی روستاها، شناسایی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش را در دستور کار قرار داده که در این راستا همکار ی دستگاه‌های مرتبط برای تأمین زیر ساخت‌ها برای اجرای هر چه بهتر طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه، حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا، رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در روستاها در احیا و بهسازی بافت با ارزش روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در روستاهایی که تحت‌عنوان بهسازی و احیای بافت باارزش مطرح شده ما شاهد هستیم که معماری بومی احیا شده و ساخت و سازها در آن چهارچوب‌ها انجام می‌گیرد.

وی به تهیه طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش به تعداد ۷ روستا در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: چهار روستای درسجین، قلعه، قوزلو و خورجهان (ماهنشان) تهیه طرح شده و روستای لار (زنجان) در دست تهیه طرح است.

خواجه‌ای افزود: روستاهای انجلین، جزیمق مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تأمین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha