۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
حمایت مالی از سوی سازمان ملل متحد برای انجام مطالعات ایمنی راه‌های کشور
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خبر داد

حمایت مالی از سوی سازمان ملل متحد برای انجام مطالعات ایمنی راه‌های کشور

افندی زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست مشترک مسئولان وزارت راه با رئیس واحد حمل و نقل پایدار بخش حمل و نقل اسکاپ از آغاز فرآیند اجرایی و پیشبرد پروژه مطالعاتی مشترک با اسکاپ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده بیان داشت: طرح اولیه این پروژه از مدتها پیش آغاز و پس از تلاش و پیگیری دبیرخانه کمیسیون ایمنی راهها و تامین منابع مالی پیش بینی شده در تفاهم‌نامه طرفین، وارد فاز اجرایی شد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در نشست با رئیس واحد حمل و نقل پایدار بخش حمل و نقل اسکاپ با مروری بر مراحل انجام طرح و وظایف هر یک از سازمان‌های مسئول در امر ایمنی و همچنین بانک اطلاعات تصادفات رانندگی، برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی برای اتمام مطالعات تا پایان سال جاری مورد بررسی قرار گرفت.

افندی‌زاده بر چندجانبه بودن طرح و همکاری سازمان‌های مختلف مسئول عضو کمیسیون برای پیشبرد اهداف طرح تاکید کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به موضوع تصادفات رانندگی به عنوان یکی از چالش‌های کشورها و جوامع مختلف، بیان داشت: اگر چه برخی از کشورهای پیش‌رو در امر ایمنی رانندگی گامهای مؤثری برای کاهش تصادفات و کشته‌شدگان و جراحات شدید ناشی از آن برداشتند، اما همچنان این موضوع به عنوان یکی از عوامل تهدیدکننده سلامت بویژه در کشورهای در حال توسعه مطرح است.

وی بر هماهنگی و مدیریت یکپارچه ایمنی رانندگی به عنوان اساس دستیابی به ایمنی پایدار تاکید کرد و گفت: در این امر، وزارت راه و شهرسازی و معاونت حمل و نقل، انجام مطالعات و تحلیل وضعیت ایمنی و ارایه برنامه‌ها و راهکاری عملیاتی در کنترل و کاهش تصادفات را در دستور کار ویژه خود قرار داده و از انجام هرگونه مطالعات و طرح‌های این چنینی حداکثر حمایت را به عمل خواهد آورد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پس از فراخوان صندوق ایمنی سازمان ملل متحد برای ارائه پیشنهاد برای دریافت کمک مالی آن صندوق در زمینه انجام طرحهای ارتقای ایمنی ترافیک، موضوع در دستور کار دبیرخانه کمیسیون ایمنی راهها قرار گرفت و با همکاری وزارت امور خارجه و ارسال طرح به اسکاپ به عنوان سازمان حامی، طرح پیشنهادی معاونت حمل و نقل به عنوان یکی از ۱۱ طرح برگزیده سال ۲۰۲۲ صندوق ایمنی سازمان ملل مورد تائید قرار گرفت.

وی افزود: در تدوین شرح خدمات اجرایی طرح و متن تفاهم‌نامه دوطرفه با اسکاپ، نشست‌های کارشناسی متعددی بین دبیرخانه کمیسیون و کارشناسان اسکاپ برگزار و در نهایت قرارداد انجام آن بین معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و اسکاپ نهایی شد.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha