۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
خرید میوه شب عید کرمان متوقف شد
معاون صمت شمال استان کرمان:

خرید میوه شب عید کرمان متوقف شد

کرمان - معاون بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صمت شمال استان کرمان از پی گیری برای خرید میوه شب عید مورد نیاز استان کرمان خبر داد و گفت: در حال حاضر خرید سیب متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سینا خسروی در بیست و هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کرمان بیان داشت: اتباع خارجی که در سطح بازار کار می‌کنند یک گروهک‌ها و تشکیلات غیر رسمی تشکیل داده‌اند تا نرخ تخلیه بار را بالا ببرند که این مساله به خصوص در بحث تخلیه بار مواد غذایی و خوار و بار صدق می کند و باعث ایجاد مشکلاتی از جمله بالا رفتن قیمت برخی اقلام و کالاها شده است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم این افراد شناسایی و تجمیع شوند و برای آنها شناسنامه صادر کنیم تا با ساماندهی این افراد از افزایش قیمت کالاها جلوگیری شود.

معاون بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صمت شمال استان کرمان گفت: ایجاد فروشگاههای زنجیره‌ای و مشکلات این فروشگاه‌ها در بسیاری از محله‌ها باعث شده بسیاری از خرده فروشان مواد غذایی به سمت نابوی پیش می‌روند و موجبات نارضایتی بسیاری از صنوف شده است.

خسروی بیان کرد: بازرسان اتاق اصناف با معاونت بازرسی هماهنگ شوند و در قالب یک تیم به بحث فروشگاههای زنجیره‌ای ورود پیدا کنند تا اگر تخلفی در نرخ کالاها انجام شده، بررسی شود.

وی در خصوص تامین میوه شب عید هم گفت: کمیته راهبردی میوه و مرکبات نوروزی کارگروه ویژه‌ای دارد و برای این منظور مباشرانی معرفی کردیم که بر اساس تنظیم بازار به ارومیه رفتند و ۷۰۰ تن میوه با کیفیت بالا از دو باغ شناسایی کردند. در مرحله عقد قرارداد آنها پذیرفتند میوه را اعتباری به ما واگذار کنند و مقرر شد دو ماه بعد از عید نوروز نسبت به پرداخت بدهی اقدام کنیم.

خسروی ابراز داشت: اما دوستان آذربایجان غربی گفتند که تنها در چارچوب قوانین باید میوه خریداری کنید ضمن این که میوه‌های پیشنهادی آنها از مرغوبیت و کیفیت مورد نظر برخوردار نبودند که ما به همین دلیل اعتراض کردیم که چرا باید به صورت انحصاری میوه را خریداری کنیم.

معاون بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صمت شمال استان کرمان ادامه داد: از طرفی برای خرید باید مبلغ را به صورت نقدی پرداخت کنیم که نقدینگی زیادی می‌خواست به همین دلیل ما مکاتبه کردیم که خرید سیب از طریق انجمن پیش نرود و فعلا خرید سیب متوقف شده است تا جواب مکاتبه ارسال شود.

کد خبر: ۲٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha