۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
خروج دام از استان کرمان ممنوع است
استاندار کرمان:

خروج دام از استان کرمان ممنوع است

کرمان- استاندار کرمان از ممنوعیت خروج دام از این استان خبر داد و گفت: به هیچ عنوان نباید مجوزی در این زمینه صادر شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی فداکار صبح چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ماه رمضان اظهار کرد: باید برنامه ریزی لازم برای تامین مایحتاج مردم انجام شود.

فداکار با تاکید بر لزوم نظارت بر بازار گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز تکانه‌ قیمتی و کالایی به کار گرفته شود تا کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب و به وفور در دسترس باشد.

وی با اشاره به اینکه قیمت بالای گوشت قرمز مردم را به سمت استفاده بیشتر از گوشت مرغ سوق داده است، افزود: در استان کرمان ضریب تولید مرغ افزایش یافته است.

استاندار کرمان با بیان اینکه با جوجه‌ ریزی انجام شده، ظرفیت مناسبی در استان کرمان ایجاد شده است، بیان کرد: باید به سمتی پیش برویم که نیازمند تولید استان‌ های دیگر نباشیم و در این زمینه خودکفا شویم.

فداکار با تاکید بر اینکه باید امور به گونه ای پیش رود که مردم ضرر نکنند، گفت: به هیچ وجه نباید مجوز خروج دام از استان صادر شود.

استاندار کرمان با تاکید بر لزوم ثبات پیدا کردن نهاده های دامی تاکید کرد: به هیچ دلیلی دام نباید از استان کرمان خارج شود و دام تولیدی استان باید در داخل همین منطقه به فروش برسد.

وی خطاب به مسئولان متولی عنوان کرد: از هر کجا که می توانید گوشت را تامین و وارد کنید تا این کالای اساسی با وفور بیشتر و قیمت کمتر در دسترس مردم باشد.

فداکار با اشاره به اینکه امکان واردات گوشت از زاهدان وجود دارد، افزود: دولت یارانه ‌ای را اختصاص داده و کشتارگاه‌ هایی در زاهدان تجهیز شده است.

کد خبر: ۲۶۹٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha