۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
تراکتور شالیزاری طراحی شده در تراکتورسازی رونمایی می شود
همزمان با حضور رئیس جمهور در تبریز؛

تراکتور شالیزاری طراحی شده در تراکتورسازی رونمایی می شود

تبریز- همزمان با حضور رییس جمهور در تبریز، از تراکتور شالیزاری طراحی شده در تراکتورسازی رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، معاون حوزه مهندسی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: با حضور رییس جمهور از تراکتور شالیزار طراحی و تولید شده توسط واحد تحقیق و توسعه این مجموعه رونمایی می شود.

امیر جدیری فیضی افزود: تراکتور شالیزار تنها تراکتوری بود که جای خالی آن در سبد تولیدات تراکتورسازی و کشور احساس می شد که با همت محققان تراکتورسازی ایران طراحی شده و بزودی با تولید انبوه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیاز شالی کاران کشور به این نوع تراکتور صرفا از محل واردات تامین می شد اظهار داشت: با داخلی سازی تولید تراکتور شالیزار نه تنها سالانه از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد حتی از محل صادرات این نوع تراکتور پیش بینی می شود سالانه ۵ میلیون دلار نیز ارز عاید کشور شود.

ایران در کنار معدود تولید کنندگان تراکتور شالی زار، همچون آمریکا، ژاپن، کره، هند و ... قرار گرفت

جدیری از کشورهای آمریکا، ژاپن، کره، هند، چین و ... را به عنوان معدود کشورهای دارنده تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار نام برد و گفت: با دستیابی به تکنولوژی طراحی و تولید این نوع تراکتور در تراکتورسازی، ایران نیز به جمع کشورها دارنده تکنولوژی تولید این نوع محصول در دنیا اضافه شد.

به گفته معاون حوزه مهندسی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تراکتور شالیزار طراحی شده دارای ویژگی های همچون تکنولوژی هم سطح با تراکتورهای روز دنیا، چند منظوره بودن، ۴۵ اسب بخار توان، وزن سبک و ایده آل برای کار در مزارع شالی با حجم آب بالا، واترپروف و ضد آب بودن و شاسی با ارتفاع بالا از سطح زمین برعکس سایر تراکتورها، می باشد.

وی درباره مراحل طی شده برای دستیابی به تکنولوژی این نوع محصول در تراکتورسازی نیز اظهار داشت: محققان تراکتورسازی این محصول را در مدت ۲ سال با هزینه ای معادل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد رالت طراحی کرده اند.

جدیری نیاز داخلی به این محصول را نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اعلام و عنوان کرد: تمام این نیاز از محل واردات تامین می شد که با طراحی و تولید آن در تراکتورسازان نه تنها نیاز داخلی رفع خواهد شد بلکه بازار صادراتی وسیعی نیز برای کشور بوجود خواهد آمد.

گفتنی است تراکتورسازی ایران هم اکنون با ۱۲ شرکت اقماری که ۸ شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور می باشد که در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین و بالغ بر ۴۱ میلیون دلار ارز آوری طی سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور، قطعات ریخته و ... برای کشور داشته است.

کد خبر: ۲۲۴٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha