۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
«آتی سهام» ابزاری جدید برای کنترل ریسک معاملات
مدیرعامل سبدگردان داریوش تصریح کرد

«آتی سهام» ابزاری جدید برای کنترل ریسک معاملات

دارابی، مدیرعامل سبدگردان داریوش گفت: اوراق آتی تک سهم جزء ابزار مهمی است که افزون بر ارتقاء کارایی بازار سرمایه به معاملات عمق می‌بخشد و موجب کاهش ریسک‌های موجود در بازار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، همایون دارابی مدیرعامل سبدگردان داریوش در مورد مزایای اورراق آتی تک سهم، اظهار کرد: در اوراق آتی سرمایه‌گذار افزون بر آنکه آینده سهام را مورد بررسی‌هایی قرار می‌دهد می‌بایست به تعهدات خود نیز مطابق دستورالعمل پایند باشد، در حالی که در معاملات آپشن شخص الزامی بر انجام تعهدات خود ندارد.

او افزود: در معاملات آتی شخص به طور دائم در روند معاملات قرار خواهد داشت و براساس ارزیابی نسبت به خرید سهام اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل سبدگردان داریوش تصریح کرد: از جمله مزایای اوراق آتی می‌توان به بیمه سهام و تصویر سازی نسبت به ریسک‌های آتی سهام به منظور مدیریت بهتر پرتفو اشاره کرد.

دارابی گفت: در معاملات کالایی (گواهی سکه) اوراق آتی کاربرد داشت که با توقف معاملات این اوراق مورد استفاده قرار نگرفت، اکنون با حمایت سازمان بورس و بورس تهران این اوراق به طور مجدد به چرخه معاملات باز خواهد گشت.

او بیان کرد: اوراق آتی تک سهم جزء ابزار مهمی است که افزون بر ارتقاء کارایی بازار سرمایه به معاملات عمق می‌بخشد و موجب کاهش ریسک‌های موجود در بازار می‌شود.

مدیرعامل سبدگردان داریوش در پایان تصریح کرد: یک بازار دو طرفه را زمانی می‌توان تجربه کرد که معاملات آتی و آپشن آن عمق بخشیده شود، کشورهای دیگر نیز به منظور دو سویه‌سازی و کنترل ریسک‌ ابزارهای معاملاتی را چون آتی و آپشن را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

کد خبر: ۲۲۴٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha