۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کرمان اختصاص یافت
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:

هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کرمان اختصاص یافت

کرمان - اسماعیلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از اختصاص هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به این استان خبر داد و گفت: این رقم شناور و قابل تغییر است.

رضا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر حمایت از بنگاه های متضرر از کرونا شیوه نامه ای برای پرداخت تسهیلات تهیه کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این شیوه نامه بنگاه های آسیب دیده به دو دسته تقسیم می شوند، افزود: دسته اول بنگاه هایی هستند که در ستاد ملی مبارزه با کرونا مشخص شده اند که شامل ۱۴ رسته می شوند و دسته دوم شامل بنگاه های آسیب دیده ای هستند که در این ۱۴ رسته قرار ندارند.

اسماعیلی در خصوص گروه اول بیان کرد: به هر کدام از افراد مشغول به کار در این بنگاه ها ۱۶ میلیون تومان تسهیلات اختصاص داده شده است.

وی گفت: برای بنگاه هایی که جزو ۱۴ رسته مشخص شده توسط ستاد ملی کرونا نیستند، به ازای هر نفر شاغل ۱۲ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماه با دوره تنفس سه ماه پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام برای دریافت تسهیلات کرونا گفت: متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه https://kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

وی گفت: در مجموع ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۴ رسته متضرر از کرونا اختصاص یافته که سهم استان کرمان هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان متذکر شد: این عدد شناور و قابل تغییر است و در صورت نیاز می توانیم جذب بیشتری هم داشته باشیم.

بنا به گفته اسماعیلی ۱۴ رسته تایید شده توسط ستادملی کرونا شامل واحدهای تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی درون شهری و جاده ای، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار و بستنی، باشگاه ها و مراکز ورزشی، تفریحی و فرهنگی، مراکز مجتمع های آموزشی فرهنگی، هنری و رسانه ای، مراکز تولید صنایع دستی، موسسات خصوصی دارای بهره برداری از وزارت بهداشت در حوزه های درمانی و تشخیصی و آزمایشگاهی و پارکلینیکی، آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه و گرمابه ها و گلخانه ها است.

وی همچنین گفت: تاکنون بیش از ۲۱ هزار نفر در کرمان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

کد خبر: ۲۲٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha