۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
 ارزش توییتر یک سوم مبلغی است که ماسک برای خرید آن پرداخت کرد

ارزش توییتر یک سوم مبلغی است که ماسک برای خرید آن پرداخت کرد

ایلان ماسک توییتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار تصاحب کرد.

به گزارش بازار، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ Fidelity، ارزش فعلی بازار توییتر به یک سوم مبلغی که ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی برای خرید این پلت فرم شبکه اجتماعی پرداخت کرد، رسیده است.

ماسک پیش از این گفته بود که توئیتر را به قیمتی بالاتر از ارزش آن خریداری کرده است، زیرا ۴۴ میلیارد دلار پرداخت کرده است که ۳۳.۵ میلیارد دلار آن حقوق مالکیت است و به این نکته اشاره کرد که ارزش شرکت کمتر از آن چیزی است که برای خرید آن پرداخت کرده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد که پلتفرم توئیتر از زمانی که ماسک مدیریت را برعهده گرفت، با مشکلات مالی روبرو شده است، او در ماه مارس گفت که پس از تحمیل بدهی های ۱۳ میلیارد دلاری به شرکت، تعدادی تصمیمات نامنظم گرفته است وعلاوه بر کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی چالش‌هایی در رابطه با اصلاح محتوا وجود داشت. و سپس تلاش برای بازیابی این درآمد با فروش اشتراک‌های تیک آبی (تویتر آبی) شکست خورد، زیرا تنها کمتر از ۱٪ از کاربران در پایان مارس مشترک شدند.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ که از ارزش گذاری Fidelity برای محاسبه ارزش هلدینگ وی استفاده می کند، سرمایه گذاری ماسک در توییتر اکنون ۸.۸ میلیارد دلار است.

ماسک سال گذشته بیش از ۲۵ میلیارد دلار برای به دست آوردن ۷۹ درصد از سهام این شرکت هزینه کرد.

بر اساس این شاخص، کاهش اخیر حدود ۸۵۰ میلیون دلار از ثروت ۱۸۷ میلیارد دلاری ماسک را پاک کرد. علیرغم مشکلات توییتر، ثروت ماسک از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۸ میلیارد دلار افزایش یافته است که بیشتر به دلیل افزایش ۶۳ درصدی قیمت سهام شرکت خودروهای الکتریکی ماسک، تسلا است.

ماسک از زمان تکمیل خرید، اخراج مدیران ارشد و اخراج های گسترده به عنوان بخشی از بازسازی شرکت با یک سری چالش ها مواجه شده است.

او گفت که تغییرات اساسی برای اطمینان از عدم ورشکستگی توییتر ضروری است.

در همین حال، ماسک تبلیغ‌کنندگان برتر را از دست داده و آشکارا با سازمان‌های خبری، سیاستمداران و کارمندان سابق رقابت می‌کند.

ایلان ماسک همچنین ویژگی هایی را با سرعتی سریع اضافه کرده است و خیالاتی در سر دارد که توییتر را به یک پلت فرم رسانه ای بزرگ تبدیل کند.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha