۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
پالس های مثبتی به بازار ارز رسیده است| دولت باید محدوده قیمتی برای ارز در نظر بگیرد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

پالس های مثبتی به بازار ارز رسیده است| دولت باید محدوده قیمتی برای ارز در نظر بگیرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر این باور است که تثبیت یا رها کردن نرخ ارز کار درستی نیست، دولت باید محدوده قیمتی برای ارز در نظر بگیرد و سعی کند هر چه زودتر به این هدف دست پیدا کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری، با اشاره به کاهش قیمت در بازار ارز و خودرو، گفت: افزایش قیمت کالاهایی که مصارف دوگانه مصرفی و سرمایه ای دارند مانند ارز، سکه، خودرو، زمین و مسکن به دلیل شکل گیری حباب قیمتی است. وقتی مردم انتظار تورم را دارند و می خواهند در برابر افزایش تورم خود را ایمن کنند به سمت خرید کالاها می روند و شرایط مطمئنی را برای خود ایجاد می کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: وقتی انتظار تورم وجود داشته باشد تقاضا افزایش یافته به دنبال آن افزایش قیمت رقم می خورد اما اگر اوضاع به گونه ای باشد که انتظار کاهش قیمت ها وجود داشته باشد دارندگان سکه و ارز فروشنده می شوند و تعداد تقاضا در بازار کاهش می یابد به دنبال این اتفاق کاهش قیمت رقم می خورد.

وی اظهار داشت: در هفته های اخیر شاهد سفر سلطان عمان و بالاترین مقام ترکمنستان به ایران بودیم همچنین آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی مطرح است از این رو پالس مثبتی را شاهد هستیم، همه این شرایط باعث شده مردم فروشنده کالاهای با مصارف دوگانه باشند و خریدار کمتری در بازار باشد و کاهش قیمت رقم بخورد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت باید محدوده قیمت برای ارز در نظر بگیرد، گفت: تثبیت یا رها کردن نرخ ارز کار درستی نیست، دولت باید محدوده قیمتی برای ارز در نظر بگیرد و سعی کند هر چه زودتر به این هدف دست پیدا کند که به نظر می رسد محدوده نرخ ارز ترجیحی می تواند هدف گذاری درستی باشد.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha