۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
ادامه ریزش ارزش لیر با پیروزی اردوغان| اقتصاد ترکیه بیشتر تضعیف خواهد شد
گلدمن ساکس گزارش داد؛

ادامه ریزش ارزش لیر با پیروزی اردوغان| اقتصاد ترکیه بیشتر تضعیف خواهد شد

هلدینگ بانکی گلدمن ساکس با انشتار آخرین گزارش خود از کاهش ارزش تخمینی لیر ترکیه در برابر دلار طی یک سال آینده خبر داد.

به گزارش بازار؛ هلدینگ بانکی بزرگ گلدمن ساکس با انشتار آخرین گزارش خود از کاهش ارزش تخمینی لیر ترکیه در برابر دلار طی یک سال آینده خبر داد.

بر اساس این گزارش، گلدمن ساکس که در گزارش قبلی خود اعلام کرده بود که نرخ برابری لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا طی یک سال آتی به عدد ۲۸ خواهد رسید، اکنون با پیروزی مجدد رجب طیب اردوغان در انتخابات ترکیه، این نرخ را به ۲۲ کاهش داده است؛ موضوعی که نشان دهنده ادامه تورم گسترده در ترکیه و ریزش بیش از پیش ارزش لیر در برابر دلار است.

این در حالیست که همزمان، اردوغان روز شنبه هفته جاری از سیاست های جدید دولت خود برای مقابله با افزایش هزینه های زندگی و اصلاحات اقتصادی گسترده در ترکیه خبر داد؛ موضوعی که از نظر کارشناسان بازار گلدمن ساکس چندان هم حائز اهمیت نبوده و تغییری در اقتصاد این کشور ایجاد نخواهد کرد.

گلدمن ساکس در گزارش خود تاکید کرده که نرخ برابری لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا طی ۳، ۶ و ۱۲ ماه آینده به ترتیب ۲۳، ۲۵ و ۲۸ خواهد بود. با اینحال، این هلدینگ بانکی تاکید کرده که این محاسبات کاملا خوشبینانه بوده و به احتمال زیاد، رسیدن به عدد ۲۸ کمتر از یک سال به طول خواهد انجامید.

وضعیت اقتصاد ترکیه همچنان نابسامان بوده و نرخ تورم سال به سال آوریل این کشور به بالای ۴۰ درصد افزایش یافته است. این در حالیست که نرخ بهره بانکی ترکیه همچنان روی ۸.۵ درصد باقی مانده که همین موضوع منجر به ایجاد تورم افسار گسیخته و فرار سپرده ها از بانک های ترکیه شده است.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha