۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
افزایش منابع ارزی ثبات اقتصادی و تعدیل انتظارات تورمی به‌همراه دارد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش منابع ارزی ثبات اقتصادی و تعدیل انتظارات تورمی به‌همراه دارد

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش حجم منابع ارزی بانک مرکزی تأثیر مستقیمی بر بهبود شرایط، ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش مشکلات خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مهدی طغیانی؛ سخنگوی کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره دیدار رئیس‌کل بانک مرکزی بعد از چند دهه با رئیس صندوق بین‌المللی پول و اجازه استفاده از حق برداشت ویژه گفت: مانند تمام کشورهایی که در صندوق بین‌المللی پول دارای سرمایه هستند، ایران هم یکی از سرمایه‌گذاران در این صندوق به‌حساب می‌آید که قاعدتاً می‌تواند بر اساس آن از تسهیلاتش بهره‌برداری کند.

وی در ادامه اضافه کرد: در دوره کرونا صندوق برای اعضا تسهیلاتی در نظر گرفت که حتی بخش‌هایی از آن بلاعوض بود و می‌توانستند از آن به شکل SDR استفاده کنند. ارز SDR قابلیت تبدیل‌شدن به هر ارزی را دارد و بین اعضا می‌تواند؛ مانند یک وام با برگشت یا بلاعوض مورداستفاده قرار گیرد. با گشایش‌هایی که در نتیجه سفر رئیس‌کل بانک مرکزی در این زمینه صورت‌گرفته است، کشور ما هم خواهد توانست از حق خود در استفاده از تسهیلات فراهم شده، بهره ببرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در خصوص نقش اجازه استفاده از حق برداشت ویژه صندوق بین‌الملل پول در بازار ارز یادآور شد: وقتی برای حق برداشت ویژه در بازار ارز کشورگشایشی فراهم آید و ارز موردنیاز به بازار به هر نحوی اضافه شود و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها مورداستفاده قرار گیرد، بدون شک بر شرایط اقتصادی مؤثر واقع خواهد شد. افزایش حجم ارزی بانک مرکزی تأثیر مستقیمی بر بهبود شرایط ارزی در داخل کشور خواهد داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معنای افزایش عرضه ارزی که در اختیار دولت و بانک مرکزی است، ایجاد ثبات اقتصادی در کشور و کاهش پیداکردن مشکلاتی مانند تورم در کشور خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha