۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶
چین از تولید و راه اندازی اَبَر کامپیوتر کوآنتومی با سرعت محاسباتی ۱۷۶ کیوبیت خبر داد
رقابت شرق و غرب بر سر ابر کامپیوترها؛

چین از تولید و راه اندازی اَبَر کامپیوتر کوآنتومی با سرعت محاسباتی ۱۷۶ کیوبیت خبر داد

خبرگزاری دولتی CGTN چین از راه اندازی رسمی نسل جدید ابر کامپیوتر ملی این کشور با سرعت محاسباتی ۱۷۶ کیوبیت خبر داد.

به گزارش بازار؛ در پی دور جدید رقابت میان شرکت های آمریکایی و چینی بر سر تولید ابر کامپیوترها، خبرگزاری دولتی CGTN چین از راه اندازی رسمی نسل جدید ابر کامپیوتر ملی این کشور خبر داد.

این ابر کامپیوتر چینی که «زوچونگ هی ۲» نام دارد، در حقیقت نسخه به روز رسانی شده همین کامپیوتر است که برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شده و سرعت محاسباتی آن ۱۷۶ کیوبیت اعلام شده است.

ژو زیائوبو مدیر بخش مهندسی پروژه تولید زوچونگ هی و استاد دانشگاه علوم و فنون چین ضمن تایید مشخصات فنی این ابر کامپیوتر گفت که نسخه قبلی این کامپیوتر سرعت محاسباتی بالغ بر ۶۶ کیوبیت را داشت و این در حالیست که نخسه جدید به لطف کنترل اینترفیس های جدید خود، سرعتی معادل ۱۷۶ کیوبیت دارد.

«پنگ ژنگژی» مدیر اجرایی شرکت «کوآنتوم سیتک» چین که مسئول تامین قطعات استراتژیک مورد نیاز برای این ابر کامپیوتر بوده نیز ضمن موفقیت آمیز بودن پروژه تولید آن گفت که کاربران در سراسر جهان می توانند برای انجام امور صنعتی خود از این ابر کامپیوتر استفاده نمایند.

وی همچنین تصریح کرد که قرار است چندین ابر کامپیوتر کوآنتومی ساخت چین طی ماه های آتی به یکدیگر متصل شده و در اختیار کاربران قرار گیرند. پنگ همچنین اعلام کرد که چین به دنبال تولید ابر کامپیوترهایی با سطح استانداردهای جهانی طی سال های آتی است.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha