۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
۵۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد
عملکرد هفتگی بازار آتی؛

۵۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

بیش از ۵۰ هزار و ۴۳۲ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۷۳۵ میلیارد تومان در هفته دوم خرداد­ در بورس کالا منعقد شد که ۶.۵۴ درصد به لحاظ حجم نسبت به دو هفته قبل بالاتر بود. ­

به گزارش بازار، ۵۰ هزار و ۴۳۲ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۷۳۵ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته دوم خرداد منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم متعلق به زعفران با ۲۷ هزار و ۲۷ قرارداد به ارزش نزدیک ۱۲۴ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۲ بود.

از سوی دیگر بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ ارزش متعلق به صندوق طلا با ۱۹ هزار و ۹۴۳ قرارداد به ارزش بیش از ۵۹۷ میلیارد تومان بود. این تعداد قرارداد در ۷ موعد تحویلی خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین و خرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۱۲ خرداد منعقد شد.

دارایی تازه وارد این بازار یعنی شمش طلا نیز شاهد رشد قراردادها و انعقاد ۲ هزار و ۶۸۹ قرارداد به ارزش نزدیک ۹.۸ میلیارد تومان در ۴ موعد تحویل ۲۲ خرداد، ۵ تیر، ۱۷ تیر و ۳۱ تیر ۱۴۰۲ بود.

نقره هم با انعقاد ۷۷۳ قرارداد به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۶۵۱ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی خرداد، شهریور و آذر ۱۴۰۲ روبه رو بود.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۴۰ درصد و از ارزش ۸۱ درصد بود و به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم در جایگاه دوم و از نظر ارزش در جایگاه نخست ایستاد.

زعفران با سهم ۵۴ درصدی در حجم و ۱۷ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی از نظر حجم در جایگاه نخست ایستاد، اما به لحاظ ارزشی بعد از صندوق طلا در رتبه دوم جای گرفت.

سهم شمش طلا از حجم معاملات ۵ درصد و از ارزش یک درصد بود و این دارایی در هر دو بخش سوم شد.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha