۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
احیای ۲ هزار واحد تولیدی تعطیل در دستور کار وزارت صمت

احیای ۲ هزار واحد تولیدی تعطیل در دستور کار وزارت صمت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از هدفگذاری این وزارتخانه برای احیای ۲ هزار واحد صنعتی تعطیل با کمک بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار، علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران شنبه (۱۳ خرداد) در مراسم بهره‌برداری از بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور (شهرک صنعتی رضوی) در جمع خبرنگاران، طرح افزایش ظرفیت تولید را یکی از برنامه‌های مهم وزارت صمت عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی که زیر ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کردند به ظرفیت بالای ۵۰ درصد رسیدند، امسال نیز در تلاشیم تا در این زمینه منابع مالی لازم را تامین و بخش خصوصی را همراه کنیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع تولید گفت: ایجاد اشتغال و آسایش مردم از مسیر تولید و از طریق بخش خصوصی توانمند میسر است، سازمان صنایع کوچک نیز در این راستا زیر ساخت‌های لازم را فراهم خواهد کرد.

رسولیان به احیای واحدهای تولیدی تعطیل اشاره کرد وگفت: سال گذشته بیش از هزار و ۷۵۰ واحد تولیدی تعطیل در حوزه صنعت به چرخه تولید بازگشت، برنامه ریزی شده امسال با کمک و محوریت بخش خصوصی یعنی با به هم رسانی بنگاه‌های تعطیل و فعال، ۲ هزار واحد راکد دیگر به چرخه تولید بازگردد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه نیازمند ایجاد شهرک‌های صنعتی برای استقرار صنایع در کشور هستیم که در کنار آن‌ها شهرک‌های مسکونی نیز ایجاد شود گفت: در همین زمینه ایجاد شهرک صنعتی رضوی در مشهد در دستور کار قرارگرفت و با تلاش‌های فراوان و با حمایت‌های مالی اراضی آن تامین شد و امروز شهرک صنعتی شماره ۵ به بهره برداری رسید؛ امیدواریم با همکاری مسئولان استانی این شهرک توسعه یابد.

رئیس هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در شهر مشهد ۳ هدف عمده از جمله ایجاد شهرک صنفی با هدف استقرار صنایع کوچک و کارگاه‌های تولیدی، ایجاد شهرک دانش بنیان در محور غرب و ایجاد کارگاه‌های مناسب برای بخش‌های کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دنبال می‌شود.

وی درباره گروه هدف فعال در شهرک صنعتی شماره ۵ نیز گفت: در شهرک‌ها زون بندی واحدها از جمله واحدهای فلزی، شیمیایی و مواد غذایی داریم. در این شهرک به واسطه فاصله مناسب از مشهد، تلفیقی از صنایع بزرگ و کوچک مستقر شده و در شهرک‌های نزدیک مشهد مانند طوس و کلات بیشتر واحدهای کوچک کارگاهی و دانش بینان مستقر خواهند شد.

شهرک صنعتی رضوی به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور شنبه (۱۳ خرداد) با حضور آقایان سیدمهدی نیازی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نظری استاندار خراسان رضوی، سردار کریمی نماینده مردم شریف مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، احسان قاضی زاده نماینده مردم شریف فریمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات کشوری و استانی در مشهد مقدس به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha