۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
شناسایی هزار و ۵۰۰ ملک مازاد برای تهاتر و معاوضه در کشور
رئیس سازمان خصوصی سازی مطرح کرد؛

شناسایی هزار و ۵۰۰ ملک مازاد برای تهاتر و معاوضه در کشور

رشت- رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: طبق آمار هزار و ۵۰۶ داده و اموال مازاد در طرح مولدسازی شناسایی شد که قرار است با تهاتر یا معاوضه شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، حسین قربان زاده در دیدار با استاندار گیلان با بیان اینکه در خصوص موضوع مولدسازی برداشت های نادرستی صورت گرفته است، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح مولدسازی در کشور تکمیل تمامی پروژه‌های نیمه تمام در سطح کشور است.

حسین قربانزاده با اشاره به نقش اجرای درست طرح مولدسازی در رشد توسعه عمرانی کشور گفت:استفاده از فروش املاک مازاد برای اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی مسیری است که به بودجه کشور یاری می‌رساند و با این حال، طرح های نیمه‌تمام عمرانی هم تأمین مالی خود را از طریق بودجه آن، به دست می‌آورد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به تعیین سازوکار مناسب در راستای تحقق طرح مولدسازی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار یک‌هزار و ۵۰۶ داده مازاد برای طرح مولدسازی در کشور تعیین شده است، لذا مواردی که قرار است تهاتر یا معاوضه شود همین ابتدای کار مشخص شده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد:دارایی های دولت بعد از مولدسازی یک مسیری را برای ارزش افزایی طی می‌کند که نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور و تکمیل پروژه‌های عمرانی دارد.

قربانزاده با بیان اینکه هیچ مصوبه‌ای به مانند مصوبه مولدسازی اموال مازاد دولت زیرذره بین نهادهای تقنینی و نظارتی نرفته است، تصریح کرد: مولدسازی اموال مازاد دولت قرار است به اثربخشی و کارآمدی توجه کند و مهمترین نقطه تمرکز آن هم رونق پروژه‌های عمرانی نیمه تمام است

وی با اشاره به ظرفیت بالقوه گیلان در مولدسازی گفت:اگر بناست که منابع موجود برای طرح مولدسازی به طور شایسته در استان اجرایی شود بر اساس کدگذاری باید عمل شده و ۱۰۰ درصد دارایی‌های گیلان باید به تکمیل پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی، اجرای طرح مولدسازی را یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری برشمرد و تصریح کرد:مولدسازی یکی تاکیدات مقام معظم رهبری است که در دولت گذشته بلاتکلیف رها شده بود ولی این دولت اهتمام ویژه‌ای به این مسئله دارد.

قربانزاده با اشاره معضل بزرگ گیلان در حوزه پسماند، راه‌آهن و فاضلاب شهری، گفت: معضل بزرگ استان گیلان مسئله پسماند، راه آهن و فاضلاب شهری است از این رو باید یک نظارت دقیقی بر روی مولدسازی مشخص شود تا از این طریق بتوانیم این‌ معضلات را برطرف کنیم.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha