۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
احداث صنایع اسانس گیری گل محمدی در جنوب کرمان ضروری است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

احداث صنایع اسانس گیری گل محمدی در جنوب کرمان ضروری است

کرمان – احمدپور،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: صنایع فرآوری و اسانس گیری گل محمدی در جنوب کرمان راه اندازی شود.

احمد احمدپور در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: جنوب استان کرمان طی سالهای اخیر با خشکسالی بی سابقه مواجه شده است و اصلاح الگوی کشت در این شهرستانها بسیار مورد توجه است.

وی گفت: کشت محصولاتی که به آب کم نیاز دارند و از سوی دیگر بازدهی اقتصادی زیادی دارند باید در جنوب کرمان گسترش یابد و کشت گل محمدی یکی از این محصولات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: هم اکنون کار برداشت گل محمدی در باغهای گل جنوب استان شروع شده است و پیش بینی میکنیم ۵۲۰ تن محصول در هفت شهرستان جنوب کرمان برداشت شود.

وی گفت: ۳۶۱ هکتار باغ گل محمد یدر جنوب استان کرمان وجود دارد و این در حالیست که کشت این گل به تازگی در مزارع شروع شده و پیش بینی میکنیم با توجه به بازدگی محصول در سالهای آینده شاهد افزایش کشت و تولید گل محمدی در جنوب استان باشیم.

روند تولید گلاب در جنوب کرمان توسعه ای است

وی گفت: ۲۹ هکتار باغ نیز با توجه به کشت های اخیر صورت گرفته غیر بارور است و در سالهای آینده با تولید می رسد و بسیاری از کشاورزان نیز برای تولید گل محمدی راغب شده اند.

وی گفت: سالانه در جنوب استان ۲۵۰ هزار لیتر گلاب تولید می شود و خوشبختانه یک کارخانه گلابگیری در جبالبارز راه اندازی شده است اما با توجه بروند توسعه ای تولید انتظار داریم سرمایه گذاری در این بخش توسعه یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: اما مهمترین نیاز جنوب استان کرمان احداق کارخانه اسانس سازی است زیرا بسیاری از کارخانه های عطر اروپا تمایل به خرید این انسانس را دارند.

وی راه اندازی و توسعه صنایع فرآوری و اسانس گیری این محصول اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتظار می رود با همکاری دستگاه‌های ذیربط زیرساخت های لازم در منطقه هرچه سریع تر احداث شود تا محصول برای فرآوری به شهرهای فرستاده نشود.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha