۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
گردشگری روستایی آبادان وارد فاز اجرایی شد
نماینده مردم آبادان در مجلس:

گردشگری روستایی آبادان وارد فاز اجرایی شد

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری روستایی در شهرستان آبادان پس از بررسی و اجرای طرح‌های متعدد اکنون به صورت عملی وارد فاز اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدمحمد مولوی در حاشیه بازدید از طرح توسعه اقتصادی روستاهای آبادان اظهار کرد: به صورت مستمر تاکید کرده‌ام فعال‌سازی اقتصاد روستا و توسعه مشاغل روستایی در شهرستان آبادان بسیار مهم است و در این خصوص سازمان منطقه آزاد اروند برنامه‌ریزی شایسته انجام داده است.

وی افزود: تاکنون نشست هماهنگی در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شده و به صورت میدانی بازدیدها و بررسی ها در روستاهای مختلف در حال انجام است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با پیگیری‌هایی که انجام دادم اکنون در چند روستای شهرستان آبادان بوم گردی و یا خانه مسافر ایجاد شده است و در واقع گردشگری روستایی پس از بررسی و اجرای طرح‌های متعدد اکنون به صورت عملی وارد فاز اجرایی شده است.

مولوی ادامه داد: در این بازدید معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آبادان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آبادان، مسئولان شیلات و مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبادان حضور دارند و مقرر شد رئیس اداره میراث در راستای توسعه گردشگری روستایی یک طرح جامع نیز تدوین کند.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه اقتصادی روستاهای آبادان برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است، توضیح داد: گردشگری روستایی از طریق خانه مسافر و بوم گردی، سردخانه خانگی، خشک کردن سبزی، تولید سبد، پرورش ماهی، کشت گیاهان دارویی، کشت پاجوش و جداسازی هسته خرما برای فرآوری واحدهای صنعتی مشاغل در نظر گرفته شده برای روستاهای منطقه است.

کد خبر: ۲۲۴٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ماهان IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      3 0
      توی آبادان روستای صنگور روستای تر تمیز و قشنگی هست و رودخانه هم داره می توانه با رسیدگی بیشتر مسولین جای تفریحی خوبی بشه!
    • هاشمی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      0 0
      سلام عليكم نمایندگان آبادان یه حالی به آسفالتهای خیابان‌های شهر آبادان بدن ۱ به وضعیت خراب وسگهای ولگرد شهرآبادن رسیدگی کنن .کجاست وعده های آنچنانی قبل ازانتخابات ؟کجاست قولهایی که به مردم شریف آبادان دادین همه شما دربرابر دادگاه بزرگ الهی مسئولین
    • حمید شریفات IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      0 0
      دکتر مولوی قبل از انتخابات قول داده بود که اتش نشانی روستای منیوحی را فعال کند.... متاسفانه زود یادش رفته است از خداوند منان خواهانم که مبتلا با آلزایمر نشود.
    • عقیل IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      0 0
      اول بزار به خود آبادان با وضعیت چاله چولهاش که کل شهر اصلا آسفالت نداره و آب شرب و وضعیت جوبهای آبادان رسیدگی بشه بعد برن سراغ روستاها با اینکه من بچه یکی از روستاهای آبادان هستم ولی ترجیح میدم به آبادان رسیدگی بشه نه روستاها
    • بنیامین IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      1 0
      اسم گردش گری اومد ،،؟؟راستی ازپارک ۱۷ هکتاری چه خبر ؟؟پارکی که قرار بود کنار هتل کاروانسرا درست کنن، ظاهراً شده مجتمع تجاری و همینطور قارچ گونه مغازه تو محل احداث پارک داره سبز میشه ،،،نماینده ها و شورای شهر و شهردار دقیقاً کجا هستند ،اصلا آبادان صاحب دارد؟؟