۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
اکتشاف معادن در کرمان توسعه می یابد
معاون وزیر صمت:

اکتشاف معادن در کرمان توسعه می یابد

کرمان – محتشمی پور، معاون وزیر صمت از توسعه اکتشاف معادن در کرمان خبر داد.

رضا محتشمی پور در گفتگو با بازار عنوان کرد: استان کرمان را به عنوان بهشت معادن در کشور می شناسند و باید در راستای توسعه اقتصادی استان کرمان و رفع محرومیت و اشتغالزایی در راستای توسعه معادن حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: هم اکنون باید توسعه اکتشاف معادن را در راستای افزایش زمینه های بهره برداری معادن در دستور کار قرار دهیم.

معاون وزیر صمت افزود: موانع و مشکلات در زمینه اکتشاف در بخش معادن باید رفع شود و در این راستا همکاری های لازم باید انجام شود تا بتوانیم بیشترین بهره اقتصادی را از ذخایر معدنی داشته باشیم.

وی بیان کرد: باید در این خصوص از توان بخش دولتی و خصوصی در کنار هم استفاده کنیم و در این راستا باید زمینه برای کار بخش خصوصی مهیا شود.

معاون وزیر صمت گفت: استان کرمان به عنوان بزرگترین استان کشور ظرفیتهای بسیاری در زمینه معادن دارد و از گوناگونی زیادی نیز در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است که می تواند در توسعه ارزآوری غیر نفتی موثر باشد.

معاون وزیر صمت افزود: روند توسعه معادن در کرمان باید شتاب بگیرد و هم اکنون نیز وضعیت مطلوب و قابل قبول است و در یک سال آینده این وضعیت بهبود می یابد.

وی بیان کرد: باید ضمن سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت های منطقه را نیزمورد توجه قرار دهند.

وی گفت: باید ظرفیت‌های ناشناخته استان کرمان را در حوزه معدن شناسایی و بالفعل کنیم و از توانایی‌های بخش خصوصی توانمند و پرظرفیت در فعال‌سازی معادن استفاده شود.

وی ادامه داد: حمایت از تولید و جلوگیری از خام فروشی در راستای اشتغال زایی در استانها بسیار مهم است و باید در کنار معادن صنایع نیز توسعه یابد تا شاهد روند مطلوب توسعه اقتصادی در استان ها باشیم.

معاون وزیر صمت افزود: در این صورت اشغال زایی در استان ها و به خصوص شهرستانها و منابق محروم افزایش می یابد و روند مطلوب توسعه را شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۲۲۴٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      0 0
      دارید معادن را غارت میکنید خام فروشی میکنید وتا چند سال آینده جز آلودگی زیست محیطی حاصل از بر داشت های غیر اصولی وغیر علمی نتیجه ای عاید استان ها نخواهد شد معادن را به بخش های غیر تخصصی واگذار کردید و بهره برداران نیز جز بردن سود بیشتر به چیزی دیگر نمی اندیشند مافیای غارت معادن با تمام توان در صدد نابودی کل معادن ایران است ایا در مقابل نسل اینده مسولیتی دارید. لااقل در این یک مورد با صداقت وبا کارهای مطالعاتی علمی واصولی به برداشت از معادن به پردازید.