۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
ثبت سقف جدید اشتغال در صنعت
در سال ۱۴۰۱ رقم خورد؛

ثبت سقف جدید اشتغال در صنعت

­اشتغال در بخش صنعت کشور در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۷ میلیون و ۹۶۳ هزار نفر رسید که بالاترین رقم اشتغال در بخش صنعت در دو دهه اخیر است.

به گزارش بازار، مرکز آمار ایران تعداد شاغلان در کشور را در سه بخش کشاورزی، خدمات و صنعت تهیه و منتشر می‌کند. بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار، در سال ۱۴۰۱ بالاترین رکورد تعداد شاغلان کشور در گروه صنعت ثبت شده است.

بررسی آمار نیروی کار که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده است نشان می‌دهد، در سال ۱۴۰۱ اشتغال در بخش صنعت کشور به ۷ میلیون و ۹۶۳ هزار نفر رسیده است.

این رقم، بالاترین میزان اشتغال در بخش صنعت کشور از سال ۱۳۸۴ بدین سو است. در سال پایانی عملکرد دولت دوازدهم، میزان اشتغال در بخش صنعت کشور ۷ میلیون و ۷۵۱ هزار نفر بود. در ۸ سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم، متوسط سالانه اشتغال در بخش صنعت کشور ۷ میلیون و ۴۳۴ هزار نفر بود در حالی که در ۲ سال اول دولت سیزدهم متوسط سالانه اشتغال در بخش صنعت کشور ۷ میلیون و ۹۴۶ هزار نفر بوده که رشد ۷ درصدی در همین ۲ سال را نشان می‌دهد.

در گزارش مرکز آمار کل اشتغال به سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات تقسیم شده است و این رقم مربوط به همه فعالیت‌های بخش صنعت بوده است.

کد خبر: ۲۲۴٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha