۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
۹ درصد تهران بافت فرسوده است
معاون وزیر راه در گفتگو با بازار:

۹ درصد تهران بافت فرسوده است

تهران- آئینی معاون وزیر راه با بیان اینکه ۹ درصد تهران را بافت فرسوده تشکیل می دهد، گفت: ۷۴ هزار هکتار مجموع بافت فرسوده در این شهر است که قابلیت نوسازی دارد.

محمد آئینی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه بسته تشویقی راه و شهرسازی با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تنظیم شده است، ابراز کرد: بر این اساس سامانه ستاد ملی مسکن نیز از دیروز آغاز به کار کرده که تا کنون طبق آمارها ۱۱۴ هزار مورد پروانه ساخت و نوسازی نیز در آن صادر شده است.

وی با بیان اینکه در ۶۷ شهر کشور بالغ بر پنج هزار واحد مسکونی ساخته شده که استان های تهران و اردبیل و همدان با بیشترین تعداد خانه های نوسازی شده در صدر قرار دارند، ابراز کرد: نوسازی ها با تراکم بالا صورت نمی گیرد و بیش از ۵۰ درصد خانه ها حداکثر ۱۰ واحدی هستند تا مقوله رفاه مردم هم در نظر گرفته شود.

مدیرعامل بازآفرینی شهری کشور با بیان اینکه افرادی هستند که نمی خواهند در مجتمع زندگی کنند، گفت: این قبیل افراد می توانند واحد خود را با واحدهای آماده یا زمین با ۴۰ درصد تخفیف معاوضه کنند.

آئینی با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز طرح نوسازی بافت های فرسوده ۱۵۰هزار میلیارد برای تسهیلات، برآورد شده است، بیان داشت: از بانک ها می خواهیم تا اعتبارات این میزان تسهیلات نوسازی را برای کمک به خانه دار شدن مردم، تامین کنند.

۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده تهران می تواند نوسازی شود

وی با گلایه از طولانی بودن زمان صدور پروانه ساخت گفت: به طور معمول صدور پروانه نوسازی شش ماه این موضوع زمان می برد که باعث کاهش مشارکت سرمایه گذاران شده است هر چند علیرغم تمام این موارد از مهرماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ درخواست صدور پروانه ها دو برابر و خانه های در سال ساخت و ساز ۲۱۴ درصد رشد داشته است.

معاون وزارت راه و شهر سازی با بیان اینکه ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده تهران می تواند نوسازی شود، گفت: این میزان ۹ درصد شهر تهران را شامل می شود.

آئینی با بیان اینکه واحد های مازاد که در نوسازی بافت فرسوده ساخته می شود در راستای طرح نهضت ملی به متقضاییان داده خواهد شد، گفت: در بافت های فرسوده تاریخی بخاطر مصوباتی که وجود دارد امیدی به تولید و نوسازی مسکن وجود ندارد.

کد خبر: ۲۲۴٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha