۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تداوم سیاست های شکست خورده فشار حداکثری واشنگتن، تحریم‌های جدیدی را علیه ۵ شخص و یک شرکت مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اتهام توطئه های تروریستی اعمال کرد.

به گزارش بازار، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه دارایی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که تحریم های جدیدی را علیه شخصیت های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران، وضع کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا ادعا شده است: امروز تحریم های جدیدی علیه شخصیت های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران که در مجموعه ای از توطئه های تروریستی از جمله توطئه های ترور مقامات سابق دولت آمریکا دو تابعیتی های ایرانی آمریکای و مخالفان ایرانی شرکت کرده اند، وضع می کنیم.

در این بیانیه در تداوم اتهام پراکنی های واشنگتن علیه تهران ادعا شده است: این تحریم ها سه فرد مستقر در ایران و ترکیه و یک شرکت وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه دو مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می دهد که در طراحی عملیات مرگبار خارجی علیه غیرنظامیان از جمله روزنامه نگاران و فعالان نقش داشته اند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی با تکرار اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادعا کرد: ایالات متحده آمریکا همچنان بر روی مختل کردن توطئه های سپاه و نیروی قدس آن متمرکز است. هر دو نهاد در تلاش های متعدد برای ترور و سایر اقدامات خشونت آمیز و ارعاب علیه کسانی که آنها را دشمن حکومت ایران محسوب می کنند، دست داشته اند. ما به افشا و مختل کردن این فعالیت‌ها و تلاش‌های تروریستی برای ساکت کردن صداهای مخالف، به‌ویژه صدای کسانی که مدافع احترام به حقوق بشر و آزادی‌های جهانی مردم ایران هستند، ادامه خواهیم داد.

کد خبر: ۲۲۴٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha