۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
سهم ۵ درصدی اقلیم کردستان عراق از صادرات ایران

سهم ۵ درصدی اقلیم کردستان عراق از صادرات ایران

رئیس کل گمرک ایران، با اشاره به سهم ۵ درصدی اقلیم کردستان عراق از صادرات کشورمان گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی میان ایران و عراق و نیز اقلیم کردستان جزو دستورکارهای اصلی گمرک است.

به گزارش بازار، محمد رضوانی فر صبح امروز در نشست استانداران استانهای هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق که به میزبانی ارومیه برگزار میشود، اظهار داشت: میزان صادرات از ایران به مقصد عراق بیش از ۱۰ میلیارد دلار است که این رقم ۱۹ درصد از کل صادرات ما را تشکیل میدهد. سهم اقلیم کردستان نیز در این میان ۵ درصد بوده و این رقم قابل توجه و مهم است.

وی افزود: کشور عراق به عنوان دومین مقصد صادراتی ایران محسوب میشودو افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری با این کشور برای ما حائز اهمیت است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: با آغاز فعالیت مرز تمرچین در راستای تجارت ایران به عراق، شاهد گسترش تعاملات به ویژه با اقلیم کردستان بوده ایم که باید از همکاریهای ۲ طرف قدردانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با تسهیل صادرات و تجارت ایران و عراق و به ویژه اقلیم کردستان، شاهد بهبود روابط و نیز افزایش صادرات باشیم که در همین راستا شبانه روزی سازی مرزها و ایجاد امکانات مناسب در راستای تسهیل تردد ناوگان تجاری جزو دستور کارهای اصلی است.

در این جلسه، استاندار کرمانشاه هم با اشاره به آمادگی استان برای همکاری با اقلیم کردستان عراق، عنوان کرد: افزایش و توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با اقلیم و سایر مناطق عراق موجب بهبود شرایط منطقه خواهد شد و به همین دلیل آمادگی خود را در خصوص ارتقای تعامل و همکاری اعلام میداریم.

محمدطیب صحرایی افزودبرقراری حمل و نقل مشترک زمینی، راه اندازی منطقه آزاد تجاری مشترک و نیز تسهیل صادرات در مرزهای ۲ طرفه از جمله مواردی است که آماده رفع مشکلانت در این زمینهها هستیم.

کد خبر: ۲۲۴٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha