۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
یک‌ میلیون شغل در کشور ایجاد شد
معاون وزیر کار:

یک‌ میلیون شغل در کشور ایجاد شد

سمنان- معاون وزیر کار با بیان اینکه یک میلیون شغل طی سال قبل در کشور ایجاد شد، گفت: ارائه تسهیلات مشاغل خانگی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم برای تداوم اشتغالزایی است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود کریمی بیرانوند ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان در حاشیه سفر یک روزه به این استان ضمن بیان اینکه سال قبل اقدامات خوبی در راستای ارتقای اشتغال در کشور صورت گرفت، ابراز کرد: در سال ۱۴۰۱ شاهد ایجاد یک میلیون شغل در کشور بودیم.

وی با بیان اینکه سیاست های اشتغال زایی و اعطای تسهیلات امسال هم تداوم دارد، ابراز کرد: ایجاد یک میلیون شغل نیز برای سالجاری هدفگذاری شده است که با تلاش استان ها می توانیم به این امر نایل بیاییم.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها یکی از برنامه های دولت است، بیان داشت: بسته رفع چالش بیکاری دانش‌آموختگان کشور در دست تدوین است تا به شکل یک مصوبه در آمده و مورد تصویب قرار بگیرد.

کریمی بیرانوند از ارتقای اشتغال خانگی نیز خبر داد و گفت: سهم مشاغل خانگی از اشتغال کشور ت اسال قبل ۱۰ درصد بود که به دنبال افزایش آن به ۱۵ درصد هستیم در این زمینه اما اعطای تسهیلات بانکی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه افزایش ۳۴ درصدی اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی یکی از برنامه های دولت در این زمینه است، افزود: به استان های کشور نیز ابلاغ شده که در زمینه اعطای تسهیلات مشاغل خانگی کمال همکاری داشته باشند.

کد خبر: ۲۲۴٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha