۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۴
ضرورت افزایش اختیارات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز و کنترل تورم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد

ضرورت افزایش اختیارات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز و کنترل تورم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بانک مرکزی با اقتدار و اختیارات بیشتر می‌تواند به خوبی بازار ارز را مدیریت و رشد تورم را کنترل کند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، با تاکید بر کارآمدی سیاست‌های تثبیت ارزی بانک مرکزی اظهار داشت: با توجه با اینکه روابط اقتصادی و تجاری ما با کشورهای همسایه رو به افزایش است، طبعا صادرات و تولیدات ما نیز به تناسب افزایش پیدا می‌کند و ارز بیشتری هم وارد کشورمان می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه روابط ما با کشورهای همسایه بهبود پیدا کرده و همچنان در حال توسعه است که این روند از نظر روانی هم موجب آرامش جامعه می‌شود و تولیدکنندگان هم احساس مثبتی نسبت به این شرایط خواهند داشت.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت سیاست تثبیت نرخ ارز در شرایط تحریم گفت: پیش بینی می‌شود سیاست‌های اتخاذ شده توسط بانک مرکزی نسبت به ارز موجب تثبیت قیمت آن شود و قطعا با ثبات قیمت ارز دیگر شاهد تکرار آن نوسانات که در گذشته رخ می‌داد نخواهیم بود. همچنین امیدواریم که سیاست‌های مطلوب بانک مرکزی بتواند به ثبات قیمت در بازار کالاها و خدمات هم بیانجامد.

مصباحی مقدم با تاکید بر لزوم پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد به ویژه برای فعالان اقتصادی و کسب‌وکارها ادامه داد: هم اکنون شرایط به گونه‌ای است که کسب و کارهای اقتصادی و صاحبان آن‌ها احساس می‌کنند بهتر می‌توانند تصمیم گیری و روی آینده قابل پیش‌بینی خود و بازار حساب باز کنند. در نتیجه از این جهت شاهد بهبود کسب و کار هستیم. همچنین سامانه واحدی که دولت راه‌اندازی کرد به ایجاد و موفقیت کسب و کارها و شرکت‌ها کمک زیادی می‌کند. همچنین با ایجاد سهولت برای دست یافتن به مجوزها نیز شرایط کسب و کار در جامعه ما رو به بهبود است.

وی با اشاره به لزوم افزایش اقتدار و اختیارات بانک مرکزی در تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها گفت: هر چقدر بانک مرکزی از اقتدار بیشتری برخوردار باشد، بهتر می‌تواند بازار ارز را مدیریت کرده و جلوی رشد تورم را بگیرد. همچنین اختیارات کافی بانک مرکزی، این توان را به آن خواهد داد تا بانک‌ها را تحت نظارت قرار دهد که اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته باشند و جلوی رشد بی رویه پایه پولی گرفته شود. طبعا دادن اختیارات بیشتر به بانک مرکزی به سود کشور است.

کد خبر: ۲۲۴٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha