۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
تامین آب از منابع غیر متعارف، تنها راه جبران کمبود آب شرب  
معاون طرح و توسعه آب منطقه ای گلستان مطرح کرد؛

تامین آب از منابع غیر متعارف، تنها راه جبران کمبود آب شرب  

گرگان- گیلک، معاون طرح و توسعه آب منطقه ای گلستان گفت: با توجه به کاهش شدید بارندگی و آب های سطحی و زیرزمینی باید به سمت تامین آب از منابع غیر متعارف از جمله آب دریای خزر برویم.

داود گیلک در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برابر با مصوب وزارت نیرو نیاز آبی استان ۱۸۲ میلیون مترمکعب برآورد شده است.

معاون طرح و توسعه آب منطقه ای گلستان ادامه داد: با برآوردهای انجام شده برای رفع این نیاز، ۷۰ میلیون متر مکعب از منابع آب سطحی، ۷۴میلیون متر مکعب آب های زیر زمینی و ۳۶ میلیون متر مکعب از طریق شیرین سازی آب دریا تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح جامع که از سال ۱۴۰۰ شروع شده به عنوان یک برنامه دراز مدت برای جلوگیری از بحران آب است که منابع و مصارف آن احصا و برای تامین پایدار شهرها گردآوری شده است.

گیلک از سد نرماب به عنوان یکی از بزرگترین سدهای استان برای تامین آب شرب یادکرد و گفت: امسال‌ این سد آبگیری شده و سیستم انتقال آن برای سال های آینده در دست اقدام است.

وی در توضیح مشکلات کمبود آب شرب شهرستان کلاله، یادآور شد: در شهر کلاله شش حلقه چاه آب جدید علاوه بر این ۹ حلقه چاهی که الان وجود دارد برای شهرستان حفاری شده است.

معاون طرح و توسعه آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه متاسفانه در چند سال خیر به دلیل کاهش متناوب بارندگی ها منابع آبی استان بسیار کاهش یافته، افزود: برای رفع این مشکل سه حلقه چاه پر آب در منطقه غرب شهر کلاله حفر شده که امیدواریم با این اقدام حداقل هفت سال در شهر کلاله مشکل کم آبی نداشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در دراز مدت هم تامین آب شهرستان کلاله بر اساس مصوبه دفتر فنی آب و فاضلاب کشور قسمتی از کمبود آب شرب کلاله از سد نرماب تامین خواهد شد.

گیلک یادآور شد: با توجه به کاهش شدید بارندگی و آب های سطحی و زیرزمینی باید به سمت تامین آب از منابع غیر متعارف از جمله آب دریای خزر برویم و به شدت وزارت نیرو این سیاست را پیگیری می کند.

کد خبر: ۲۲۴٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha