۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
مدیرعامل بانک ملی ایران منصوب شد
با حکم وزیر اقتصاد؛

مدیرعامل بانک ملی ایران منصوب شد

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی مدیرعامل بانک ملی ایران را منصوب کرد.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی در حکمی «ابوالفضل نجارزاده» را به مدت ۲ سال به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران منصوب کرد.

این حکم به استناد ماده ۳۵ دستورالعمل الزامات حاکمیت شرکتی در بانک‌های دولتی مصوب مجمع عمومی بانک‌ها صادر شده است.

وزیر اقتصاد در این حکم تحقق اهدافی همچون: اصلاح ساختار مالی بانک؛ پیگیری برای بهبود نرخ کفایت سرمایه؛ خروج از بنگاه‌داری غیرضرور و واگذاری حداقل ۵۰ درصد از ارزش سرمایه‌گذاری‌های بانک در شرکت‌های فرعی تا پایان سال؛ هدایت اعتبار به سمت بخش مولد اقتصاد متناسب با اولویت‌های توسعه کشور؛ استقرار کامل حاکمیت شرکتی و رعایت استانداردهای نظارتی را خواستار شده است.

همچنین استقرار نظام اعتبار سنجی و رتبه‌بندی و رعایت بهداشت اعتباری؛ رعایت کامل مصوبات شورای پول و اعتبار به‌ویژه در خصوص نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات؛ توجه بیش از پیش به جوان‌گرایی و پرورش استعدادها به منظور جانشین‌پروری؛ جلوگیری از تعطیلی واحدهای تملیکی؛ رعایت انضباط بودجه‌ای و کاهش مطالبات غیرجاری از دیگر اهدافی است که خاندوزی تحقق آن را در دوره ۲ ساله مسؤولیت از نجارزاده مطالبه کرده است.

گفتنی است نجارزاده دارای مدرک دکترای اقتصاد با گرایش پول و بانکداری اسلامی است و تاکنون عهده‌دار مسؤولیت‌هایی در بانک مرکزی، بانک صنعت و معدن، صندوق توسعه ملی و قائم مقام و سرپرست بانک ملی ایران بوده است.

کد خبر: ۲۲۴٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha