۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
بزرگترین صادرکننده مرغ جهان با شیوع آنفولانزا وضعیت اضطراری اعلام کرد

بزرگترین صادرکننده مرغ جهان با شیوع آنفولانزا وضعیت اضطراری اعلام کرد

برزیل به عنوان بزرگترین صادر کننده مرغ جهان که در حال حاضر به بیش از ۱۳۰ کشور صادرات دارد، پس از شیوع آنفولانزای پرندگان وضعیت اضطراری ۱۸۰ روزه برای سلامت حیوانات اعلام کرد.

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی که کشور برزیل بزرگترین صادر کننده مرغ جهان محسوب می شود، به گفته کارلوس وزیر کشاورزی این کشور، به دنبال تایید هشت مورد آنفولانزای پرندگان بسیار بیماری زا، که معمولا به عنوان آنفولانزای پرندگان شناخته می شود، وضعیت اضطراری 180 روزه برای سلامت حیوانات اعلام شده است. این در حالی است که به گفته مقامات این کشور اگر گله های تجاری در برزیل به آنفولانزای پرندگان مبتلا شوند، صادرات محصولات مرغ به مبلغ تقریباً ۱۰ میلیارد دلار آمریکا در خطر خواهد بود.

به گزارش رویترز، برزیل صادرات محصولات مرغ و تخم مرغ خود را به واردکنندگانی افزایش داده است که گوشت مرغ و بوقلمون را از کشورهایی که ویروس در آن شیوع دارد ممنوع کرده است. از سوی دیگر انجمن پروتئین حیوانی برزیل (ABPA) به نمایندگی از تولیدکنندگان مرغ، در بیانیه ای به رویترز گفت که از مطالعات واکسیناسیون علیه آنفولانزای پرندگان، مطابق با توصیه های شورای بین المللی طیور و شورای بین المللی تخم مرغ، حمایت می کند.

صادرات طیور برزیل به بیش از ۱۳۰ کشور جهان

به گزارش رویترز، علیرغم اینکه ایالت های اصلی تولید طیور برزیل در جنوب این کشور قرار دارند، دولت در حالت آماده باش به سر می برد، زیرا آنفولانزای پرندگان شناسایی شده در پرندگان وحشی قبلاً به گله های تجاری در برخی از کشورهای جهان منتقل شده بود.

گفتنی است برزیل به عنوان بزرگترین صادر کننده مرغ به بیش از ۱۳۰ کشور محصولات طیور خود را صادر می کند و لذا شیوع بیماری و به خصوص آنفولانزا در گله های تجاری این کشور، می تواند بازار جهانی مرغ و طیور را به اختلالاتی ایجاد کند.

کد خبر: ۲۲۳٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha