۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
رهبر ملی ترکمنستان از گروه مپنا بازدید کرد

رهبر ملی ترکمنستان از گروه مپنا بازدید کرد

رهبر ملی جمهوری ترکمنستان از کارخانه‌های گروه مپنا با هدف تامین تجهیزات صنعتی مورد نیاز این کشور بازدید کرد.

به گزارش بازار، در بازدید هیئت عالی رتبه ترکمنستانی، قربانقلی بردی محمد اف رهبر ملی این کشور ضمن اشاره به برنامه صنعتی ترکمنستان برای تبدیل شدن به یک کشور صنعتی تا سال ۲۰۳۰ گفت: ما بسیار خوشحال می‌شویم برای تامین تجهیزات صنعتی خود از کشورهای همسایه از جمله ایران کمک بگیریم.

وی افزود: ما در گذشته با ایران همکاری‌های خوبی داشتیم؛ برای مثال ما در بحث حمل و نقل از اتوبوس‌های ایرانی که خریداری کرده بودیم، رضایت کامل داریم.

در این بازدید محمد اف ضمن اطلاع رسانی از توافق برای توسعه طرح‌های گازی و نفتی ترکمنستان اظهار کرد: ما در حال حاضر برای توسعه دو خط لوله گاز خود به ایران، احتیاج به ۷ کمپروسور قدرتمند داریم که خوشحال می‌شویم این کمپروسورها را از گروه مپنا تامین کنیم.

در ادامه طرح‌های همکاری بین ایران و ترکمنستان، رهبر ملی این کشور گفت: همچنین ما در بحث بازرگانی و تبلیغاتی محصولات صنعتی ایرانی در ترکمنستان آمادگی کامل داریم تا همراه هیئت‌های تجاری ایرانی باشیم.

همچنین علی آبادی مدیر گروه مپنا در روند این بازدید ضمن اظهار امیدواری برای گسترش همکاری با طرف ترکمنستانی در حوزه‌های نفت، گاز، برق و انرژی گفت: ما توانسته ایم در ایران ۵۰ هزار و در کشور عراق ۵ هزار مگاوات نیروگاه احداث کنیم و این نوع همکاری در کشورهای دیگر نیز مانند کشور اندونزی ادامه دارد.

علی آبادی ادامه داد: ما به طرف ترکمنستانی این اطمینان را خواهیم داد که کلیه محصولات صنعتی گروه مپنا در یک شرایط رقابتی از جمله کیفیت و قیمت تمام شده ارزان‌تر نسبت به محصولات خارجی عرضه کنیم.

در این بازدید چند ساعته، رهبر ملی کشور ترکمنستان از نمایشگاه توانمندی‌ها و جدیدترین تجهیزات گروه مپنا بازدید کرد.

کد خبر: ۲۲۳٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha