۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
اعلام وصول معرفی وزیر پیشنهادی صنعت در جلسه آینده مجلس

اعلام وصول معرفی وزیر پیشنهادی صنعت در جلسه آینده مجلس

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: اعلام وصول معرفی وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت به جلسه علنی یکشنبه ۲۱ خرداد مجلس موکول شد.

به گزارش بازار، سید نظام موسوی افزود: به علت آنکه نامه رئیس جمهور برای معرفی عباس علی آبادی پس از ساعت ۱۲ یعنی پایان جلسه علنی به هیئت رئیسه مجلس رسید امکان اعلام وصول رسمی وجود نداشت.

از ۱۰ اردیبهشت تاکنون، درپی استیضاح سیدرضا فاطمی امین، وزارت صنعت، معدن و تجارت سرپرست دارد.

همچنین موسوی اعلام وصول نشدن معرفی وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت را بی ارتباط با لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی که در مجلس درحال بررسی است دانست و گفت: درصورت تشکیل وزارت بازرگانی دولت موظف است برای این وزارتخانه هم وزیرپیشنهادی به مجلس معرفی کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در لایحه تشکیل وزارت بازرگانی نحوه جدا سازی و وظایف دو وزرات خانه جدید صنعت و معدن و بازرگانی مشخص شده است و این لایحه تا پایان خرداد در صحن مجلس رسیدگی خواهد شد.

دولت همچنین برای چابک سازی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ساماندهی توزیع کالاهای اساسی، تنظیم بیشتر بازار مصرف و افزایش توجه به صادرات و صادرکنندگان ۹ اردیبهشت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را با پیشنهاد وظایف جدید و جداسازی از وزارت صنعت و معدن، تقدیم مجلس کرد.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha