۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
جذب نیرو در دستگاه‌ها با آزمون و متناسب با نیازها است
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی:

جذب نیرو در دستگاه‌ها با آزمون و متناسب با نیازها است

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور جذب نیرو در دستگاه‌ها را با استفاده از آزمون و متناسب با نیازهای دستگاه اعلام و تاکید کرد: دولت تلاش می‌کند وضعیت نیروهای شرکتی را سامان دهد.

به گزارش بازار، میثم لطیفی روز سه‌شنبه ۹ خرداد با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری پاسخگوی پرسش‌ها، مطالبات و دغدغه‌های مردم شد.

وی در پاسخ به تماسی درباره شرکت‌های پیمانکاری و جزئیات استخدام نیروهای شرکتی تحصیلکرده، توضیح داد: دولت برای استخدام نیروهای شرکتی ایثارگر تلاش‌های خوبی انجام داده است اما جذب نیرو در دستگاه‌ها باید با آزمون و متناسب با نیازهای آن صورت گیرد و ۲۴۰۰ نفر هم مجوز جذب گرفته‌اند.

معاون رئیس جمهور افزود: در دفترچه آزمون هم بندی پیش‌بینی شده است تا کسانی که سابقه بیمه مرتبط دارند، مدت زمان اشتغال شرکتی به سقف سنی آنها اضافه شود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در پاسخ به دغدغه دانشجوی علوم سیاسی درباره آینده شغلی، با بیان اینکه شرایط احراز مشاغل از سوی دستگاه‌ها به این سازمان اعلام می‌شود، گفت: حدود ۳۹۰۰ دانشجوی علوم سیاسی در دانشگاه‌های دولتی مشغول هستند و برای ایجاد فرصت برابر برای همه و مقابله با ویژه‌خواری‌ها تلاش می‌کنیم.

لطیفی افزود: تلاش بر این است که در آزمون دبیران از رشته علوم سیاسی متناسب با نیاز استفاده شود و با وزارت امور خارجه هم در این زمینه در حال رایزنی هستیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در تشریح نحوه استخدام در بخش دولتی و خصوصی گفت: برای جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی و دولتی، آزمون استخدامی وجود دارد و در این راستا پس از عید برای آموزگاران، نفت و دیگر دستگاه‌های اجرایی آزمون برگزار کردیم تا افراد در فرایند رقابتی برای کسب شغل موردنظر تلاش کنند.

وی افزود: در بخش غیردولتی هم موسسات کاریابی فعالیت دارند و همچنین سامانه برای ثبت اطلاعات کارجو و کارفرما وجود دارد که فرصت‌های شغلی در آن ثبت شده و منتظر حضور کارجو است.

لطیفی در پاسخ به شهروند دیگری درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: بیش از ۹۰ درصد پرداخت‌ها در صندوق بازنشستگی کشور از سوی دولت است و صندوق درآمدی ندارد و افزایش حقوق مستلزم افزایش درآمد دولت و بعد صندوق است.

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به دغدغه معلم طرح خرید خدمات از یزد گفت: دولت امسال در پی پایان دادن به طرح خرید خدمت و جایگزینی آن با آزمون است و درباره نگرانی‌های سن معلمان خرید خدمات و تاثیر آن بر آزمون، تصمیم گرفته شد، سنواتی را که معلمان خرید خدمت در آموزش و پرورش خدمت کرده اند، به سقف سنی آنها اضافه شود.

وی با بیان اینکه ۲۸ هزار نفر فقط برای آموزگاری مجوز دادیم، تاکید کرد: صدور مجوز بیشتر از این امکان پذیر نبود و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، نیاز استان و بودجه، سقف این موضوع را روشن می‌کند.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجتبی DE ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 0
      سلام چرا دولت در خصوص نیروهای قراردادی کار مشخص هیچ اقدامی نمی کند ؟
    • ناشناس IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      3 0
      جذب نماینده پیمانکار ، کارگر آشپزخانه ، راننده استیجاری، آبدارچی ، باغبان و نظافتچی و ... دقیقا با آزمون و مطابق نیاز بود؟!
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      3 0
      سلام کسی که بالای ۱۰ الی ۱۵ الی ۲۰ سال شرکتی است و شرکتی یعنی خدماتی کارگری این شخص تمام توان بدنی و عقلی خود را در ان دستگاه گذاشته و اوفت کرده و حتی دیپلم است این شخص چطور در آزمون شرکت کند و اصلا یک نیروی خدماتی کارگری بعد از بالای ۱۰ سال و بیشتر کار مگر همچین سوادی دارد که بتواند در آزمون قبول شود این چه عدالتیست؟
    • فرزند شهید IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      2 0
      با سلام من فرزند شهید هستم و الان ۹ سال که در سازمان بنادر در بخش واحد تنظیفات کار میکنم.قرار بود تبدیل وضعیت بشم حتی مصاحبه هم دادم تحقیقات محلی هم انجام شد ولی الان ۳ ساله که هیچ خبری نشده. فقط یه سوال دارم آیا فکر نمیکنید که پیش خدا و شهدا و خانواده شهدا رو سیاه هستین.
    • ?? IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      0 1
      چرا شستا و بانک رفاه و... بی دلیل و بی مورد استخدام می‌کند اون هم رسمی ...طرف دوسال کمتر نیرو گاه بوده با فوق دیپلم استخدام رسمی شد بدون هیچ آزمونی ...این چه عدالتی هست فقط چون پول دادن و وام جور کردن
    • سید رضا IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      2 0
      چرا آزمون والله مردم رو آسی کردید کسی که بالای ده سال در یک دستگاه کار کرده چرا میخواهید با آزمون اذیتش کنید اینها قابلیت استخدام ذارند
    • فرها IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      1 0
      سلام من الان۹ساله بصورت پیمانکاری دارم کار میکنم اما پیمانکار عزیز و گرامی که شما سنگشو به سینه میزنین لطف کرده و۶ونیم سال بیمه رد کرده شرایط سن من چطور میشه بعدشم بعداز۹سال من از درس و دانشگاه چه یادم مانده که بخوام آزمون بدم چرا عملی آزمون برگزار نمیکنید
    • حمید شعبانی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      0 0
      به نظر من هیچ کس،به فکر کارگر نیست فقط به جیب خودشون نگاه میکنن, باید2دوتاچهار تاکنن ببینن به نفع خودشون هست یانه ،وگرنه که میپچنون,,
    • حسن محمدی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      0 0
      منی 11سال به صورت ساعت وشرکتی کارکردم دریغ ازیک هزاری اضافه کاریامزایای دیگه
    • حسین IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      0 0
      چطور برای تبدیل وضعیت وساماندهی ایثارگران شب تصمیم گرفتید صبح تصویب واجرا شد.. طرف 6 ماه هم سابقه کار نداره.. مدرک نداره. آزمون نداره. بارمالی نداره... چرا چون ذینفع بچه های خودتون بودن. همشونم رسمی شدن... ولی ماها با 20 سال سابقه. با مدرک بالا هنوز قراردادمون معلوم نیست