۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
مرغداری‌هایی که از جوجه یک روزه نژاد آرین استفاده می‌کنند حمایت شوند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

مرغداری‌هایی که از جوجه یک روزه نژاد آرین استفاده می‌کنند حمایت شوند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مرغداری هایی که از جوجه یک روزه نژاد آرین استفاده می‌کنند باید مورد حمایت قرار بگیرند زیرا درحال حاضر ضریب تبدیل این نژاد پایین تر از نژادهای خارجی بوده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمود زاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص مرغ لاین آرین، گفت: باید به نژاد مرغ لاین آرین توجه شود و باید برنامه استراتژیک و سیاست گذاری عالی در بلند مدت و میان مدت در این حوزه داشته باشیم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیاز داریم تا با داشتن نژاد مرغ لاین آرین نیاز به واردات را کاهش دهیم، عنوان کرد: مرغ لاین آرین اقدام خوبی بوده و وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تات و نهادهای انقلابی در این زمینه مشغول فعالیت هستند و در زمینه کارهای تحقیقاتی اقدام می‌کنند اما تاکنون به این نقطه نرسیده ایم که واردات مرغ لاین را متوقف کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تولید مرغ لاین داخلی را حفظ کنیم و درکنار آن واردات نژادهای دیگر تداوم پیدا کند، ادامه داد: مرغداری هایی که از جوجه یک روزه نژاد آرین استفاده می‌کنند باید مورد حمایت قرار بگیرند زیرا درحال حاضر ضریب تبدیل این نژاد پایین تر از نژادهای خارجی بوده و وزن کمتری می‌گیرند.

محمودزاده با بیان اینکه با اقدامات تحقیقاتی مشکلات موجود در وزن گیری نژاد آرین برطرف می‌شود اما درحال حاضر باید بر روی مسائل تحقیقاتی و پرورش این نژاد کار کنیم، گفت: درصدی از تولید گوشت مرغ را باید به نژاد آرین اختصاص دهیم و مابقی را با استفاده از نژادهای وارداتی تامین کنیم تا دچار مشکل نشویم.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha