۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
تحقق وام ۵۵۰ میلیونی مسکن، گشایشی در بازار ایجاد خواهد کرد
رئیس هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان گیلان:

تحقق وام ۵۵۰ میلیونی مسکن، گشایشی در بازار ایجاد خواهد کرد

گرگان - مستوفیان، رئیس هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان گیلان گفت: در صورت تحقق وام ۵۵۰ میلیونی مسکن، گشایشی در این بازار ایجاد خواهد کرد.

فرشاد امیر مستوفیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در صورت تحقق وام ۵۵۰ میلیونی مسکن گشایشی در بازار این ایجاد خواهد کرد هرچند که اگر این وام با بهره ۲۳ درصد بماند هم کسی از آن استقبال نخواهد کرد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان گیلان ادامه داد: بازگشت وام ۵۵۰ میلیونی با نرخ بهره ۲۳ درصد، حدود سه میلیارد تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: درصورتی‌که برای وام مسکن، بهره دو درصد لحاظ شود جامعه هدف که همان دهک‌های کم‌درآمد هستند امکان استفاده از این تسهیلات را خواهند داشت.

مستوفیان با بیان این نکته که شرایط قیمت‌ها در بازار مسکن بسیار وابسته به نوسانات نرخ ارز است، افزود: اگر بازار ارز متلاطم باشد مسلماً اتفاقات نامیمونی نظیر گرانی مسکن خواهد افتاد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان گیلان با بیان اینکه مدتی است که نرخ ارز از ثبات حداقلی برخوردار نیست، افزود: به‌این‌ترتیب انبوه‌سازان پیش‌بینی برای بازار مسکن نخواهند داشت؛ به نظر می‌رسد که دولت باید این بخش را به‌نوعی مدیریت کند تا تولیدکنندگان کمتر از این بخش آسیب ببینند.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha