۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
نامه ایران خودرو به بورس درباره شایعه توقف تولید

نامه ایران خودرو به بورس درباره شایعه توقف تولید

شرکت ایران خودرو با ارسال نامه ای به سازمان بورس اوراق بهادار تهران درباره شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر توقف تولید و عدم تحویل خودروهای ثبت نامی توضیح داد.

به گزارش بازار، در روزهای اخیر زمزمه های توقف تولید ایران خودرو در فضای مجازی شنیده شد. علت توقف تولید نیز نامه ای بود که در شبکه های اجتماعی همرسانی میشد و در این نامه مسئولان ایران خودرو درباره تامین نشدن ارز مورد نیاز و متوقف شدن تولید به مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی کرده بودند. این نامه و اخبار و گزارش های غیررسمی بعدی درباره احتمال تاخیر در تحویل خودروهای ثبت نامی توسط این شرکت موجب نگرانی ثبت نام کنندگان شد.

این موارد موجب نامه نگاری سازمان بورس و ایران خودرو در این زمینه شده و ایران خودرو با انتشار نامه ای در سامانه کدال به شایعات مذکور پاسخ داده است.

متن نامه ایران خودرو به این شرح است؛

بازگشت به نامه واصله از سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر لزوم رعایت ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان (پیوست ۱) به استحضار می رساند احتراماً، بازگشت به نامه به شماره پیگیری ۱۰۳۳۳۰۵ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۸ آن اداره محترم به اطلاع می ‌رساند پیگیری جهت تامین ارز از مبادی قانونی در حال انجام است.

همچنین تولید شرکت طبق برنامه پیش‌بینی شده نیز در حال انجام است، و آمار تولید اردیبهشت ماه که افزایش ۴۲ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می ‌دهد، بیانگر این موضوع است. تا این تاریخ کماکان برنامه تولید بر اساس برنامه زمانبندی تحقق یافته است.

شایان ذکر است نامه منتشره در فضای مجازی مربوط به اواسط اردیبهشت ماه بوده و صرفاً جهت پیشگیری بوده است که با پیگیری‌ های انجام شده توسط این شرکت و تعاملات موثر با بانک مرکزی و وزارت صمت، موانع برطرف شده است. مراتب جهت اطلاع به عموم سهامداران محترم ایفاد می ‌گردد.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha