۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
واردات کالا تا سقف ۱۶۰۰ دلار برای مرزنشینان سیستان و بلوچستان در دست پیگیری است
مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان:

واردات کالا تا سقف ۱۶۰۰ دلار برای مرزنشینان سیستان و بلوچستان در دست پیگیری است

زاهدان- مدیر بازارچه‌های مرزی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون طرح ۴۰۰ دلاری مرزنشینان که بر اساس آن می توانند کالاهایی را وارد کنند اجرایی شده و در تلاشیم تا به سقف ۱۶۰۰ دلار برسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری، مبین علی میر در این خصوص اظهار داشت: هم اکنون طرح ۴۰۰ دلاری مرزنشینان که بر اساس آن می توانند کالاهایی را وارد کنند که امکان واردات با هیچ رویه ای دیگری در کشور امکان پذیر نیست اجرایی شده است.

میر با بیان این مطلب که در تلاشیم تا این ۴۰۰ دلار به ۱۶۰۰ دلار در ماه افزایش پیدا کند، افزود: در این خصوص رایزنی هایی در حال انجام است تا مقدمات قانونی آن فراهم و به تصویب برسد.

مدیر بازارچه‌های مرزی استانداری سیستان و بلوچستان، گفت: در این طرح مرزنشینان از پرداخت سود بازرگانی معاف خواهند بود، به عنوان مثال یک کانتینر پارچه سود بازرگانی معادل حدود ۸۰۰ میلیون تومان دارد که در این طرح به طور کامل مورد بخشودگی قرار می گیرد.

میر افزود: انتظار داریم تجار و فعالان اقتصادی با همکاری مرزنشینان از ظرفیت این طرح استفاده کرده و با این رویه سیستان به قطب تجاری اقتصادی تبدیل شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار خانوار سیستانی مشمول این طرح هستند و امیدواریم سایر مرزنشینان نیز با فعال کردن کارتهای مرزنشینی از این امکان استفاده کنند و فرمانداران نیز همکاری لازم را برای فعال کردن کارت های مرزنشینی داشته باشند.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha