۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
مذاکرات سئول - واشنگتن برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار ایران؛ یک روز بعد از خبر شکایت تهران
نشریه کره ای خبر داد؛

مذاکرات سئول - واشنگتن برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار ایران؛ یک روز بعد از خبر شکایت تهران

نشریه کوریا ایکونامیک دیلی کره جنوبی از رایزنی مقامات این کشور با واشنگتن برای آزاد سازی ۷ میلیارد دلار منابع مالی مسدود شده متعلق به ایران خبر داد.

به گزارش بازار؛ نشریه کوریا ایکونامیک دیلی کره جنوبی از رایزنی مقامات این کشور با واشنگتن برای آزاد سازی ۷ میلیارد دلار منابع مالی مسدود شده متعلق به ایران خبر داد. این در حالی است که در همین باره معاون حقوقی رئیس جمهور، روز گذشته در گفتگو با خبرنگار بازار، از ارسال اخطار به سئول و پی گیری شکایت از کره جنوبی به نهادهای بین المللی خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، این نشریه کره ای همچنین مدعی شده که این اقدام واشنگتن و سئول در راستای بهبود روابط دیپلماتیک با تهران در حال انجام است. منابع مطلع کره ای همچنین اعلام کرده اند که مذاکرات میان کره جنوبی و ایالات متحده در خصوص آزادسازی متابع مالی متعلق به ایران در چارچوب یک کارگروه مشترک تحت رهبری واشنگتن در حال انجام است.

با اینحال، مقامات کره ای مدعی شده اند که آزادسازی این منابع تنها به شرط استفاده از آن در مصارف عمومی از جمله پرداخت بدهی های سازمان ملل و زیر مجموعه های آن و تامین واکسن کرونا خواهد بود.

یک مقام ازشد دولت کره جنوبی در این خصوص گفت: اگر برنامه به درستی اجرا شود، انتظار ما این است که روابط دوجانبه سئول و تهران به شکل چشمگیری بهبود یابد.

همچنین گفته می شود در صورت توافق نهایی میان واشنگتن و سئول، این منابع به حساب شعب یکی از بانک های ایرانی در کشورهای همسایه ایران منتقل شده و به صورت مستقیم به حساب بانک ها در ایران واریز نخواهد شد.

برخی منابع خبری کره جنوبی اعلام کرده اند که واشنگتن سقف ۶۰ درصدی غنی سازی اورانیوم توسط تهران را پیش شرط آزادسازی منابع مالی مسدود شده ایران در بانک های کره جنوبی اعلام کرده است.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha