۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
افزایش ۲۰ درصدی تولید کلزا و گندم در کشت و صنعت مغان
مدیرعامل کشت و صنعت مغان خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی تولید کلزا و گندم در کشت و صنعت مغان

اردبیل- مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: تولید محصول کلزا و گندم در اراضی مستعد کشت و صنعت و دامپروری مغان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

قاسم محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: کار برداشت دانه روغنی کلزا در اراضی کشت و صنعت مغان آغاز شده و پیش بینی می شود از یک هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی بیش از پنج هزار تن کلزای مرغوب برداشت شود.

وی تصریح کرد: ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان به کشت محصولات پاییزی اختصاص یافته بود که از این میزان بخشی از اراضی برای کشت محصول استراتژیک کلزا و دانه های روغنی تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: به رغم خشکسالی با بهره گیری از سیستم آبیاری مدرن و آب تخصیصی از رود ارس، اراضی کلزا با شرایطی مطلوب روبه رو شده و رشد فزاینده ای را در این بخش شاهد هستیم.

محمدی افزود: با برداشت پنج هزار تن کلزا از مزارع کشت و صنعت مغان این محصولات راهی کارخانه های روغن کشی شده تا فرآوری این محصولات را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش تولید کلزا با رکورد رشد ۲۰ درصدی، ما در بخش تولید گندم نیز با رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال زراعی گذشته در اراضی کشت و صنعت مغان روبه رو هستیم.

محمدی اضافه کرد: سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان به کشت گندم اختصاص یافته که برداشت ۳۰ هزار تن از این محصول در این اراضی پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: با توجه به رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در رسیدن به خودکفایی تولید دانه های روغنی، تلاش بر این است تا به محض برداشت محصول کلزا، در این اراضی کشت سویا در دستور کار قرار گرفته و بخشی از اراضی نیز به کشت ذرت علوفه ای اختصاص پیدا کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در مورد تأمین و تجهیز ماشین آلات و امکانات مکانیزه برای برداشت محصول کلزا ادامه داد: ۳۴۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در این راستا به کارگیری شده که ۷۰ دستگاه کمباین جدید برای برداشت کلزا و دانه های روغنی است.

کد خبر: ۲۲۳٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha