۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
اگر دنبال یک گوشی با باتری عالی هستید بخوانید!

اگر دنبال یک گوشی با باتری عالی هستید بخوانید!

موبایل به یکی از ابزارهای ضروری زندگی روزمره هر یک از ما تبدیل شده است.

به گزارش بازار، موبایل به یکی از ابزارهای ضروری زندگی روزمره هر یک از ما تبدیل شده است؛ اما همه ما سختی کار با گوشی هوشمند را تجربه کرده‌ایم. شارژ نکردن باتری به خوبی و یا قطع‌شدن تماس به دلیل عدم داشتن شارژ کافی از جمله مشکلاتی هستند که هر یک از ما شاید برای یکی دو بار با آن مواجه شده باشیم.

اما نگران نباشید، چرا که در این مقاله شما را با گوشی با قابلیت شارژدهی عالی و طراحی زیبا آشنا می‌کنیم. با استفاده از این گوشی دیگر نگرانی در خصوص شارژ باتری نخواهید داشت و همچنین می‌توانید از کار با گوشی، نهایت لذت را ببرید. پس اگر به دنبال گوشی‌ای هستید که باتری با طول عمر بالا داشته و همچنین از طراحی فوق‌العاده عالی و شیکی برخوردار باشد تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.   

کدام عوامل بر روی عمر باتری گوشی تأثیرگذارند؟

عوامل مختلفی روی عمر باتری گوشی تأثیر می‌گذارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.:

  • نمایشگر گوشی

نمایشگر گوشی از بخش‌های مصرف‌کننده باتری گوشی است و بسته به نوع تکنولوژی‌های استفاده شده در آن و میزان نور پس‌زمینه، میزان مصرف باتری گوشی متفاوت خواهد بود. برای مثال، گوشی‌هایی که شامل نمایشگر OLED هستند، به دلیل نیاز کمتر به نور پس‌زمینه در مقایسه با LCDها، مصرف کمتری دارند و در نتیجه باتری گوشی‌های با نمایشگر OLED طول عمر بالاتری خواهد داشت.

همچنین نمایشگرهای بزرگتر با وضوح بالاتر نیاز به مصرف باتری بیشتری دارند؛ زیرا در نمایشگرهای بزرگ‌تر تعداد پیکسل‌های بیشتری برای ایجاد تصویر نیاز است و این موضوع منجر به مصرف بیشتر باتری دستگاه خواهد شد.

اگر دنبال یک گوشی با باتری عالی هستید بخوانید!
                          عملکرد برتر باتری را با شیائومی ردمی A1 پلاس تجربه کنید.

  • پردازنده یا فناوری تراشه

نوع فناوری تراشه به کار رفته در گوشی‌های هوشمند بر میزان بازدهی باتری و طول عمر آن تأثیر مستقیم دارد. در حال حاضر پردازنده‌هایی که با استفاده از فناوری‌های جدید تراشه‌سازی نظیر 14 نانومتر، 10 نانومتر و 7 نانومتر تولید شده‌اند، به دلیل عملکرد بهینه و مصرف کمتر، باعث طول عمر بیشتر باتری خواهند شد. استفاده از فناوری‌های جدید تراشه‌سازی، با توجه به بهینه‌سازی مصرف باتری، به مصرف کمتر باتری و همچنین کاهش گرمای تولید شده توسط پردازنده منجر می‌گردد. در نتیجه، عمر باتری گوشی به طور قابل ملاحظه‌ای تحت تأثیر قرار گرفته و افزایش می‌یابد.

  • استفاده مداوم از گوشی

طبیعاً استفاده طولانی مدت و مداوم از گوشی بر طول عمر باتری آن تأثیر خواهد داشت و منجر به خالی شدن سریع باتری می‌شود.  

  • بلوتوث و وای‌فای

استفاده از بلوتوث یا وای‌فای به طور مجزا، تأثیر زیادی روی باتری ندارد؛ اما استفاده هم‌زمان از بلوتوث و وای‌فای برای انتقال داده‌ها، سبب می‌شود تا باتری گوشی به سرعت خالی شود.

  • روشن بودن GPS

زمانی که GPS گوشی روشن بوده و به سیستم موقعیت‌یابی حساس است، حجم بسیاری از باتری را مصرف می‌کند در نتیجه باعث خالی شدن هر چه سریع‌تر باتری می‌شود.

  • نوع کاربری

 استفاده از برنامه‌هایی مانند بازی‌ها و برنامه‌های سنگین با گرافیک بالا، نیاز به مصرف زیادی باتری دارند. بنابراین باتری گوشی سریع‌تر تمام می‌شود.

ظرفیت باتری را به دقت انتخاب کنید!

ظرفیت باتری یکی از عوامل مهم در طول عمر آن است. با افزایش ظرفیت باتری، امکان استفاده بیشتری از گوشی برای کاربر فراهم می‌شود. برای مثال، یک گوشی با باتری به ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعت می‌تواند به طور میانگین تا یک روز و نیم قابلیت شارژدهی دارد به صورتی که امکان استفاده مدام را نیز در اختیار کاربر می‌گذارد در حالی که گوشی با باتری به ظرفیت 3000میل‌آمپرساعت فقط می‌تواند تا حدود یک روز شارژدهی داشته و فعال باشد.

اما ظرفیت باتری تنها یک عامل مهم نیست و عوامل دیگری هم مانند دما، گونه استفاده، استفاده از برنامه‌های پشتیبانی شده و دیگر برنامه نیز در طول عمر باتری و زمان شارژدهی آن تأثیرگذار هستند.

برترین گوشی‌ها از نظر شارژدهی

برترین گوشی‌های هوشمند و اغلب گران‌ قیمت از نظر شارژدهی عبارتند از:

  • شیائومی Mi 10T Pro:  دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت و شارژر سریع 33 وات را به همراه دارد که با استفاده معمولی به طور متوسط تا یک روز و نیم قابلیت شارژدهی خواهد داشت.
  • شیائومی Poco X3 NFC:  با باتری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپرساعت و شارژر سریع 33 وات، به طور قابل توجهی در شارژدهی بهتر از دیگر گوشی‌های هوشمند عمل می‌کند. این مدل از گوشی در صورت استفاده معمولی می‌تواند به طور متوسط تا یک روز و نیم کارکرد مفید داشته باشد.
  • شیائومی Mi Note 10 Pro:  با باتری با ظرفیت 5260 میلی‌آمپرساعت و شارژر سریع 30 وات به حاظ شارژدهی یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند است که در صورت استفاده معمولی برای دو روز قابلیت شارژدهی خواهد داشت.
  • شیائومی Mi 9T Pro:  با باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعت و شارژر سریع 27 وات، در صورت استفاده متوسط به خوبی برای یک روز و نیم پاسخگو خواهد بود.

اگر دنبال یک گوشی با باتری عالی هستید بخوانید!
                         شیائومی ردمی A1 پلاس، متناسب با ایده‌آل‌های شما است.

بهترین گوشی‌های هوشمند میان رده به لحاظ قدرت باتری و میزان شارژدهی با قیمت ارزان

در درجه اول گوشی شیائومی ردمی A1 پلاس یک گوشی با باتری عالی است که در بین مدل‌های هم‌رده خود از همه بهتر بوده و قیمت مناسب و کاملاً اقتصادی دارد. این گوشی دارای باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت است که برای یک گوشی میان رده، به نظر مناسب می‌آید. در این گوشی هوشمند از شارژر سریع 18 وات پشتیبانی می‌شود از این رو گوشی شیائومی ردمی A1 پلاس در صورت استفاده معمولی تا یک روز و چند ساعت قابلیت شارژدهی دارد. به لحاظ کارایی باتری در گوشی شیائومی ردمی a1 پلاس به دلیل استفاده از پردازنده Snapdragon 665   میزان مصرف باتری در حد متوسطی است و عمر باتری بسته به نوع کاربری گوشی و میزان استفاده کاربران از گوشی، متفاوت خواهد بود.  

از دیگر گوشی‌های کاربردی شیائومی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شیائومی Poco X3 NFC : دارای باتری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپرساعت و شارژر سریع 33 وات است که با استفاده متوسط تا یک روز و نیم شارژدهی دارد. همچنین این گوشی دارای تکنولوژی شارژ سریع 2.0 است که به طور قابل توجهی زمان شارژ شدن گوشی را کاهش می‌دهد.
  • شیائومی Redmi Note 9:  از باتری با ظرفیت 5020 میلی‌آمپرساعت و شارژر سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی نیز با استفاده متوسط برای یک روز نیم کارایی دارد.  
  • سامسونگ Galaxy M31: این گوشی به سبب برخورداری از باتری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپرساعت و شارژر سریع 15 وات برای یک روز و نیم در صورت استفاده متوسط، شارژدهی خواهد داشت.
  • شیائومی Redmi 9: این مدل از شیائومی به باتری با ظرفیت 5020 میلی‌آمپر ساعت و شارژر سریع 18 وات مجهز شده است از این رو قابلیت شارژدهی برای یک روز و نیم در صورت استفاده متوسط را دارد.
  • گوشی Realme 6: این مدل از گوشی هوشمند  از باتری با ظرفیت 4300 میلی‌آمپرساعت و شارژر سریع 30 وات برخوردار است؛ بنابراین با استفاده متوسط برای حدود یک روز و نیم شارژدهی خواهد داشت.

کلام آخر

یکی از بزرگ‎‌ترین دغدغه‌های هر یک از ما در هنگام خرید گوشی، قدرت باتری و میزان شارژدهی آن است. اتمام شارژ گوشی در مدت کم و نیاز به شارژ مکرر بسیار ناخوشایند بوده و زمان زیادی از ما می‌گیرد.

با گذشت زمان، گوشی‌های شیائومی محکم و قابل اعتماد شده‌اند و با بهره‌گیری از باتری‌های کارآمد و عالی، بالاترین شارژدهی را دارند و برای کاربران بسیار مفید هستند. پس اگر به دنبال یک گوشی با شارژدهی عالی و باتری با ظرفیت قدرتمند هستید، با خرید گوشی‌های شیائومی به راحتی و با قیمت مناسب به خواسته خود خواهید رسید.

کد خبر: ۲۲۳٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha