۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن در انتظار تصویب شورای پول و اعتبار
سرپرست بانک مسکن مطرح کرد

پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن در انتظار تصویب شورای پول و اعتبار

عسکری، سرپرست بانک مسکن گفت: پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن در انتظار تصویب شورای پول و اعتبار است

به گزارش بازار، علی عسکری از ارائه پیشنهاد ۲ برابر شدن وام خرید مسکن به بانک مرکزی خبر داد و گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از بانک مسکن به بانک مرکزی ارائه شده است و بنابراین باید شورای پول و اعتبار با این افزایش موافقت کند.

عسکری درباره سیستم تامین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از طریق بانک‌ها اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک طرح گستره، بزرگ و فراگیری است. ابعاد وجودی این طرح که طیف وسیعی از آحاد جامعه را در بر می‌گیرد، به لحاظ سنگینی اجرایی و تامین مالی یک طرح بزرگ است.

سرپرست بانک مسکن ادامه داد: یکی از دغدغه‌هایی که در کشور بوده تامین مسکن بود و اگر مشکل مسکن را در اقتصاد تا حدی حل کنیم یک بخشی از تورم و هزینه خانوارها در کشور کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه به‌خصوص این‌که در طیف وسیعی از خانوارهای ما منابع درآمدی متناسب با هزینه‌ها و تورم افزایش پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: فاصله بین درآمد و هزینه فشار بر خانوارهایی که بی مسکن هستند سال به سال بیشتر می‌کند؛ بنابراین رویکرد دولت این است که فاصله بین نیاز عرضه و تقاضا را در بازار مسکن حل و فصل کند. کارشناسان در آن زمان ارزیابی کرده بودند که حدود ۴ میلیون مسکن کسری مسکن در کشور داریم که باید تامین شود.

سرپرست بانک مسکن همچنین درباره سقف خرید وام مسکن نیز گفت: پیشنهاد افزایش ۲ برابری وام خرید مسکن از محل اوراق را ارائه کرده‌ایم که در زمان حاضر در شورای پول و اعتبار است.

کد خبر: ۲۲۳٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha