۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
انتقاد استاندار کردستان از عملکرد بانک ها|اجرای مصوبات سفر دولت در اولویت قرار گیرد
زارعی کوشا در جلسه پیگیری مصوبات سفر دولت؛

انتقاد استاندار کردستان از عملکرد بانک ها|اجرای مصوبات سفر دولت در اولویت قرار گیرد

سنندج – استاندار کردستان ضمن انتقاد از کم کاری بعضی از بانک های استان در راستای پرداخت تسهیلات، گفت: تسریع در پرداخت تسهیلات به ویژه اجرایی کردن مصوبات سفر استانی هیات دولت به کردستان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور که به حوزه تسهیلات بانکی اختصاص داشت، گفت: رویکرد دور دوم سفرهای رئیس جمهور به بررسی و پیگیری مصوبات اختصاص دارد و بر همین مبنا لازم است حوزه اقتصادی استانداری و بانک‌ها با جدیت بیشتر به پیگیری مصوبات ورود کنند و اگر طرحی به هر دلیلی قابلیت اجرایی ندارد آن را به نهاد ریاست جمهوری برای حذف یا جایگزینی مصوبات دیگر ارجاع دهند.

وی افزود: باوجود پرداخت بیش از ۹۵۰ میلیارد تومان از تسهیلات مصوب سفر انتظار داریم مصوبات با سرعت و جدیت بیشتری اجرایی شود .

زارعی کوشا میزان مصارف نسبت به منابع توسط بانک‌های استان را غیر قابل قبول خواند و گفت: انتظار داریم بانک‌های دولتی که منابع سرشاری را در اختیار دارند نسبت به پرداخت مصارف حداقل تا ۱۲۰درصد منابع خود اقدام کنند، چرا ارقام پرداختی در استان نسبت به کشور قابل توجه نیست.

وی افزود: هرچند در استان بانک‌هایی نظیر کشاورزی و صنعت و معدن عملکرد قابل قبولی دارند، اما این روند باید در کل بانک‌های استان حاکم شود.

زارعی کوشا بیان کرد: مدیران بانک‌های استان باید خود را نماینده استان در تهران بدانند و با پیگیری مستمر منابع جدید را برای استان دریافت کنند، زیرا اعتقاد دارم کسانی که در تهران نشسته‌اند دغدغه ای برای استان‌های محروم ندارند.

وی همچنین در خصوص اشخاصی که تسهیلاتی دریافت کرده، اما با جدیت طرحهای خود را پیگیری نمی‌کنند، اظهار کرد: ما از بانک ها و دستگاه‌های اجرایی می خواهیم در خدمت تولید کنندگان باشند اما تولید کننده ای که اهلیت ندارد و منابع را هدر می‌دهد نباید حمایت شوند و باید طبق ضوابط با آنها برخورد کرد.

زارعی کوشا یادآور شد: بخش عمده توسعه اقتصادی و رشد تولید بستگی به عملکرد بانک‌ها دارد و از حوزه اقتصادی می‌خواهم به صورت روزانه پیگیر اجرایی شدن مصوبات باشند و تعهدات بانک ها و عملکرد آنها به صورت‌ مستمر رصد کنند.

زارعی کوشا با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به کردستان چندین کلان پروژه برای استان مصوب شد، گفت: یکی از مهمترین آن پروژه‌ها پتروشیمی بعثت بود که پیگیری‌های بسیار زیادی برای آن انجام شد.

وی اضافه کرد: بخش عمده مصوبات از نظر ریالی و ارزی مربوط به این پروژه است که با اجرایی شدن آن بزرگترین طرح استان به شمار خواهد رفت.

استاندار کردستان با بیان اینکه کنسرسیومی متشکل از پنج بانک تامین مالی پتروشیمی دوم کردستان را به عهده دارند، گفت:هم اکنون پیمانکار پروژه در حال تجهیز کارگاه است و در آینده نزدیک با حضور یکی از مقامات بلند پایه کشور کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۳٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha