۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
استقرار ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

استقرار ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

­مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر شدند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی (اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری)، افزود: حمایت از تولید از مسیر توانمندسازی و تقویت بخش خصوصی می‌گذرد، تداوم این مسیر منجر به اشتغال‌زایی پایدار و توسعه همه جانبه خواهد شد.

رسولیان گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دو وظیفه مهم تأمین زیرساخت‌های لازم برای تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران و صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط (SME) را بر عهده دارد، حمایت از SME‌ها در ۸۵ محور حمایتی دنبال می‌شود و در حوزه تأمین زیرساخت‌ها توازن منطقه‌ای اهمیت بسیاری دارد که با اولویت ویژه‌ای در دستور کار است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی بر اساس آمایش سرزمینی نیز با اولویت ویژه دنبال می‌شود، در این راستا شهرک‌های تخصصی نظیر شهرک‌های فناوری، پوشاک، دانش بنیان و ... در حال ایجاد است و یا احداث شده است.

وی نگاه ویژه به شرکت‌های پیشران و برنامه‌ریزی برای استقرار آن‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را یکی از اولویت‌های این سازمان دانست و گفت: حمایت از رسوخ فناوری و تبادل فناوری با کشورهای توسعه‌یافته در این راستا در دستور کار است تا با به‌همرسانی کسب و کارها، صنایع کوچک و متوسط (SME) کشورمان توانمندتر شوند.

رسولیان، به برخی از این تبادل فناوری‌ها اشاره کرد و افزود: تبادل فناوری با جمهوری چک را شروع کرده‌ایم، با کشور آلمان نیز تفاهم‌های بسیار خوبی داشته‌ایم، با ترکیه و چین نیز به توافقات خوبی رسیده‌ایم که همه این‌ها ارتقاء فناوری در بنگاه‌های کوچک و متوسط و به‌هم‌رسانی کسب و کارها را به ارمغان می‌آورد.

وی همچنین گفت: از حضور و مشارکت شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) در نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا حمایت می‌کنیم، پاویون‌هایی را در نمایشگاه‌های معتبر برای تقویت حضور شرکت‌های ایرانی ایجاد خواهیم کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین حمایت از دانش‌بنیان‌شدن بنگاه‌های کوچک و متوسط توانمند را یکی دیگر از اولویت‌ها دانست و افزود: به صنعت به گونه‌ای متفاوت نگاه خواهیم کرد، همانگونه که کشورهایی که سطح فناوری بالاتری دارند به شکلی متفاوت به حوزه صنعت نگاه می‌کنند.

گفتنی است؛ هفتمین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی (اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری) یکشنبه هفتم خرداد در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور کارآفرینان، اندیشمندان، دانشگاهیان، مدیران ارشد و عالی رتبه دولتی و خصوصی، مشاوران، مسئولان و نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «هادی قوامی» معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سارا فلاحی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و «غلامرضا مرحبا» نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در این همایش به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.

کد خبر: ۲۲۳٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha