۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
استان زنجان کمترین نرخ بیکاری را دارد
معاون استاندار زنجان:

استان زنجان کمترین نرخ بیکاری را دارد

زنجان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، گفت: این استان کمترین نرخ بیکاری را دارد و به لحاظ مشارکت اقتصادی قریب به ۱.۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

فرامرز نیک سرشت در گفتگو با خبرنگار بازار، با یادآوری اینکه زنجان به لحاظ شاخص‌های اقتصادی جزو استان‌های ممتاز کشور تلقی شده و به لحاظ نرخ بیکاری نیز جزو استان‌هایی هستیم که با کم‌ترین نرخ بیکاری که رقم حدودی آن ۷.۲ درصد است، مواجه هستیم، گفت: به لحاظ مشارکت اقتصادی قریب به ۱.۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم با افتتاح چند پروژه اقتصادی در زنجان شاهد مشارکت اقتصادی بالا در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: به لحاظ جاذبه‌های سرمایه‌گذاری نیز جزو پنج استان اول کشور هستیم و رتبه دوم و سوم کشور را به لحاظ جلب درآمدهای عمومی در اختیار داریم.

نیک سرشت همچنین با بیان اینکه همه این موارد می‌تواند شاخص‌های خوبی برای زنجان باشد، بیان کرد: با استناد به این شاخص‌ها و با توجه به فضای امروز حاکم بر استان، می‌توان گفت که یک مطلوبیت نسبی وجود دارد ولی با رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم و نقطه ایده‌آل، نقطه‌ای است که بتوانیم ادعا کنیم استان جایگاه خود را به دست آورده و نقش خود را در اقتصاد ملی پیدا کرده و از هر آنچه که در اختیار داشته، توانسته است به صورت پویا استفاده کند و امیدواریم بتوانیم در سنوات آتی به آن دست یابیم.

وی به وضعیت حاکم بر بازار زنجان نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع را قبول داریم که بازار از ثبات مطلوب برخوردار نیست، به‌ویژه بعد از اجرای طرح جدید بنزین، متاسفانه همه جوانب طرح در عمل دیده نشده بود و مواجه با برخی غافلگیری‌ها و پدیده‌ها شدیم و برخی گرانی‌ها نیز اتفاق افتاد که این موارد دیده نشده بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، تصریح کرد: آن‌هایی که مستقیم در ارتباط با مقوله بنزین هستند، از جمله حمل کالا و مسافر، آثار گرانی را قطعا خواهند داشت.

کد خبر: ۲٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha