۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
اختصاص خودکار صندوق قابل معامله به متولدان ۱۴۰۱ امکان ندارد
معاون وزیر اقتصاد:

اختصاص خودکار صندوق قابل معامله به متولدان ۱۴۰۱ امکان ندارد

معاون وزیر اقتصاد گفت: اختصاص خودکار سهام صندوق قابل معامله به متولدان ۱۴۰۱ از سوی دولت امکان پذیر نیست.

به گزارش بازار، ذبیح الله سلمانی در پاسخ به این پرسش که از ابتدای اردیبهشت که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برای انجام فرایند ثبت نام آغاز شد تاکنون چه تعداد در این سامانه ثبت نام شدند؟ اظهار کرد: از ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ تاکنون، از ۹۸۰ هزار متولد سال ۱۴۰۱، برای حدود ۴۰۰ هزار نوزاد صندوق های قابل معامله خریداری شده است.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که آیا والدین متولدان ۱۴۰۱ برای خرید صندوق های قابل معامله زمان محدودی دارند؟ بیان کرد: زمان خاصی را خرید صندوق ها مقرر نکردیم و از زمانیکه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه اندازی شد، والدین نوزادان ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ می توانستند اقدام به خرید این صندوق ها کنند.

سلمانی در خصوص علت استقبال کم از طرح خرید رایگان صندوق های قابل معامله، گفت: با توجه به اینکه هم اکنون فقط متولدان ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ دسترسی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دارند، ‌ احتمالا به این علت استقبال کمی از این طرح صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین ممکن است برخی از والدین متولدان ۱۴۰۱ رضایتی به خرید سهام نداشته باشد.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که، سازمان ثبت احوال اطلاعات نوزادان را در اختیار شما گذاشته، چرا اقدام به تخصیص خودکار این صندوق ها به نوزادان ۱۴۰۱ نمی کنید؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه والدین باید از میان ۳۵ صندوق، ۳ صندوق انتخاب کنند، انجام این فرایند امکان پذیر نیست. تخصیص صندوق ها به متولدان ۱۴۰۰ به بعد، تکلیف دولت بود ولی مردم ملزم به خرید این صندوق ها برای فرزندان خود نیستند.

سلمانی در ادامه بیان کرد: علت دیگر تخصیص نیافتن صندوق به نوزادان، دسترسی نداشتن وزارت اقتصاد به اطلاعات هویتی والدین نوزادان است و علاوه بر آن باید کد بورسی به اسم نوزادان اخذ شود که تمام این اقدامات ممکن است از لحاظ امنیتی مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین مصلحت نیست که تخصیص صندوق ها به صورت خودکار صورت بگیرد.

کد خبر: ۲۲۳٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha