۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
خروج بدون مجوز گندم از قزوین قاچاق محسوب می‌شود
معاون اقتصادی استانداری قزوین: 

خروج بدون مجوز گندم از قزوین قاچاق محسوب می‌شود

قزوین- معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: خروج بدون مجوز گندم از قزوین غیر قانونی و قاچاق محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازار، عیسی قبادی پیش از ظهر سه شنبه در دومین جلسه ستاد خرید تضمینی گندم که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: امروز مسئله خروج گندم از استان قزوین به یک چالش تبدیل شده است و خروج گندم از قزوین بدون مجوز در حکم قاچاق محسوب می‌شود.

وی بیان کرد:بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال نزدیک به 250 هزار تن گندم با خرید تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری می‌شود و در صورتی که تولید ما بیش از این میزان بود اجازه خرید به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: هرگونه خرید و فروش گندم در بخش خصوصی بدون مجوز ممنوع است و با خروج بدون مجوز گندم از استان قزوین برخورد جدی می‌شود.

قبادی خاطرنشان کرد: در فصل خرید گندم اجازه خروج این محصول استراتژیک از استان را نخواهیم داد و در صورت لزوم با صدور مجوز غله جابه جایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: خرید تضمینی گندم از اولویت‌های استان در حوزه کشاورزی است و با فراهم کردن شرایط و امکانات مورد نیاز زیرساخت‌های خرید تضمینی گندم در قزوین  آماده شده است.

امسال 335 هزار تن گندم در قزوین برداشت می‌شود

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بخش دیگری از این جلسه عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال 335 هزار تن گندم در استان قزوین برداشت می‌شود که نزدیک به 250 هزار تن از آن از کشاورزان خرید تضمینی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برداشت محصول جو طی دو روز آینده در قزوین آغاز می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: امسال در قزوین 27 هزار و 400 هکتار جو آبی و 8 هزار و 947 هکتار جو دیم کشت شده است.

خمسه افزود: همچنین امسال 106 هزار هکتار گندم دیم و 7 هزار و 700 تن گندم آبی در قزوین  کشت شده است.

وی تصریح کرد: همچنین امسال 5 هزارو 300 هکتار کلزا در قزوین کشت شده است که امیدواریم محصول خوبی از این مزارع کشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: قیمت خرید تضمینی گندم امسال بیش از 45 درصد افزایش یافته است و با رقم سه هزار و 500 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

کد خبر: ۲۲٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha